نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

اداره محیط زیست مانع جاده‌سازی در میانکاله شد

در پی اطلاع از راه‌اندازی مجدد احداث جاده با مصالح سنگین از سوی سازمان همیاری و شهرداری‌های استان گلستان در تالاب میانکاله محیط‌بانان اداره کل محیط زیست مازندران از ادامه جاده‌سازی جلوگیری کردند.

به گزارش هفت‌گرد به نقل از تسنیم؛ در روزهای اخیر به‌دنبال مطرح شدن طرح مخرب توسعه گردشگری در تالاب میانکاله و شبه جزیره آشوراده, جاده‌سازی توسط خودروها و مصالح سنگین به دستور سازمان همیاری و شهرداری‌های استان گلستان در این محدوده در حال انجام بوده است اما این عملیات با آگاهی یافتن اداره محیط زیست استان مازندران و حضور محیط‌بانان در منطقه متوقف شده است.

متولیان ساخت جاده از سکوت رسانه‌ها در روزهای تعطیل استفاده کرده و با سرعت بسیار زیاد اقدام به ته‌ریزی کردن جاده بر روی حریم قانونی تالاب که موقتاً خشک شده است کرده‌اند اما زمانی که موضوع با واکنش جدی اداره کل محیط زیست مازندران همراه شده است, سنگ‌ها را جمع‌آوری و به حالت اولیه بازگرداندند.

طرح گردشگری در آشوراده در سال 1397 نیز مطرح شده بود اما به همت رسانه‌ها, فعالان محیط زیست و با ورود دادستانی کل کشور متوقف شد اما به نظر می‌رسد علی‌رغم نظر سازمان حفاظت محیط زیست, استانداری گلستان همچنان به اجرای این طرح اصرار دارد, اصراری که می‌تواند نهایتاً مرگ جزیره آشوراده و تالاب میانکاله را در پی داشته باشد.

در رابطه با احتمال از سرگیری پروژه, یکی از فعالان محیط زیست استان مازندران هشدار داد: با وجود توقف طرح همچنان تحرکات مشکوکی در منطقه دیده می‌شود و ممکن است که در ساعات آینده با دستور استاندار گلستان کار دوباره شروع شود.

خروج از نسخه موبایل