نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

هشدار هواشناسی؛ ادامه وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک تا جمعه

سازمان هواشناسی کشور با صدور دو اطلاعیه جداگانه هشدار سطح خارجی اعلام کرد تا روز جمعه ۲۰ خرداد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ساعات بعدازظهر و شب در استان تهران و بعضی از استان‌ها مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش هفت‌گرد، طبق این هشدارها، استان‌های تهران، البرز، قم، زنجان، سمنان، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه امروز و فردا در معرض وزش باد شدید و گرد و خاک هستند.

همچنین در استان بوشهر، اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، قزوین، قم، تهران، البرز، خراسان جنوبی، سمنان، فارس روز جمعه خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، گلخانه و غیره، سقوط اشیا از ارتفاع انتظار می‌رود.

بر اساس این هشدار، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت و اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک توصیه شده است.

طبق این هشدار، امکان جاری شدن روان آب و آب‌گرفتگی معابر محلی، صاعقه، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، گلخانه و غیره، سقوط اشیا از ارتفاع دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، جمع‌آوری دام‌ها از نقاط مرتفع و سیل‌خیز، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت و اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک توصیه شده است.

خروج از نسخه موبایل