نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

عفونت‌های قارچی ناشی از مصرف آنتی بیوتیک

تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف آنتی‌بیوتیک در برخی از بیماران موجب اختلال در سیستم ایمنی در روده‌های آنها شده که بصورت عفونت‌های قارچی بروز کرده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف آنتی‌بیوتیک در برخی از بیماران موجب اختلال در سیستم ایمنی در روده‌های آنها شده که بصورت عفونت‌های قارچی بروز کرده است.

به گزارس هفت‌گرد، به نقل از ساینس دیلی، محققان اعلام کرده‌اند استفاده از داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی در کنار آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند خطرات سلامتی ناشی از این عفونت‌های پیچیده را کاهش دهد.

کاندیدیاز تهاجمی عفونت قارچی تهدید کننده حیات، یک عارضه مهم برای بیماران بستری در بیمارستان است که برای جلوگیری از سپسیس و سایر عفونت‌های باکتریایی که به سرعت در بیمارستان‌ها پخش می‌شوند به آنها آنتی‌بیوتیک داده می‌شود. درمان عفونت‌های قارچی می‌تواند دشوارتر از عفونت‌های باکتریایی باشد، اما عوامل زمینه‌ای ایجاد کننده این عفونت‌ها به خوبی شناخته نشده است.

تیمی از مؤسسه ایمونولوژی و ایمونوتراپی دانشگاه بیرمنگام، متوجه شدند آنتی بیوتیک‌ها سیستم ایمنی روده‌ها را مختل می‌کند، این امر موجب می‌شود عفونت‌های قارچی در آن ناحیه به خوبی کنترل ‌نشوند. این در حالی است که عفونت‌های قارچی ایجاد شده در روده هم می‌توانند فرار کنند و عفونت باکتریایی ایجاد کنند که در روده و یا اطراف آن ایجاد خواهد شد.

«ربکا دراموند»، سرپرست تیم تحقیق، گفته ما می‌دانستیم آنتی بیوتیک‌ها عفونت‌های قارچی را بدتر می‌کنند، اما کشف اینکه عفونت‌های باکتریایی همزمان می‌توانند از طریق این فعل و انفعالات در روده ایجاد شوند، شگفت آور بود.

در این مطالعه، تیم تحقیقاتی از موش‌هایی استفاده کرد که با یک ترکیب آنتی‌بیوتیک درمان شده بودند و سپس این حیوانات را با کاندیدا آلبیکنس، شایع‌ترین قارچی که باعث کاندیدیازیس مهاجم در انسان می‌شود، آلوده کردند. آنها دریافتند که اگرچه موش‌های آلوده با نرخ بالاتر مرگ و میر روبرو بودند، اما این موضوع ناشی از عفونت در روده‌ها بود تا در کلیه‌ها و سایر اعضای بدن. به گفته دراموند، این یافته‌ها عواقب احتمالی استفاده از آنتی بیوتیک‌ها را در بیمارانی که در معرض خطر ابتلاء به عفونت‌های قارچی هستند نشان می‌دهد. اگر نحوه تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها را محدود یا تغییر کند، می‌توان به کاهش تعداد افرادی که از این عفونت‌های اضافی بیمار می‌شوند کمک کرد. همچنین با مشکل بزرگ و رو به رشد مقاومت آنتی‌بیوتیکی مقابله خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل