نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

«ملک»؛ معیار دهک‌بندی خانوارها

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون اعلام کرد پس از رفع نواقص اطلاعات “ملک” به عنوان معیار دهک بندی برای پرداخت یارانه قرار خواهد گرفت.

به گزارش هفت‌گرد، داریوش ابوحمزه گفت اطلاعات املاک ناقص است و باعث بی‌عدالتی می‌شد به همین علت ملک را به صورت کلی مبنای دهک‌بندی قرار ندادیم اما در حال پیگیری از نهادهای مربوط هستیم تا بتوانیم اطلاعات املاک را اضافه کنیم و به محض اینکه افزوده شود اطلاعات املاک را هم مبنای دهک‌بندی قرار می‌دهیم. ولی فعلا اطلاعات مربوط به املاک ناقص است و نمی‌توان آن را اعمال کرد.

او در ادامه درباره پرداخت یارانه‌ها و دهک‌بندی جدید که موجب ثبت اعتراض شده بود، گفت هرتعداد اعتراض ثبت شده باشد مبلغ یارانه طی دو مرحله برایشان واریز خواهد شد. همچنین احتمالا نتایج نهایی اعتراضات تا پایان ماه و طی یکی دو هفته دیگر از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود و مردم می‌توانند نتیجه بررسی‌ها را مشاهده کنند.

به گفته او، اگر از طریق سازمان هدفمندی، خانوارشان را تفکیک کرده باشند، اطلاعات خانوار جدید بررسی می‌شود و اگر تفکیک نکرده باشند و به برخی آیتم‌ها اعتراض داشته باشند، همان موارد دوباره بر اساس آخرین اطلاعات بررسی می‌شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت نتایج همه اعتراضات یک جا و احتمالا تا پایان ماه خرداد اعلام می‌شود. اطلاعات در حال به‌روز رسانی‌های لازم است. ابوحمزه درباره زمان عملیاتی شدن امکان جدید ارسال پیامک به معترضان برای مشاهده شناسنامه اقتصادی‌شان که پیش از این از سوی وزیر رفاه اعلام شده بود، گفت این امکان هنوز فعال نشده و در دست بررسی است. بر این اساس اطلاعات اقتصادی خانوار به صورت دقیق‌تری قابل مشاهده است. سعی می‌کنیم در مدت کوتاهی این امکان را ایجاد کنیم تا ثبت اعتراض در موارد خاص راحت‌تر انجام شود.

خروج از نسخه موبایل