نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

شورای حقوقی سازمان محیط زیست راه‌اندازی می‌شود

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط‌زیست از راه‌اندازی شورای حقوقی در سازمان محیط زیست خبر داد.

به گزارش هفت‌گرد، رضا انجم شعاع در نشست خبری رسانه و محیط زیست که شامگاه گذشته برگزار شد، گفت: با ارزشمندترین سرمایه سازمان محیط زیست کارکنان هستند که هم معیشت، سلامت و بهداشت روانی کارکنان بسیار اهمیت دارد و در اولویت معاونت است. آموزش و توانمدسازی کارکنان نیز در دستور کار است. در حوزه پرورش مدیران هم ارزیابی شایستگی‌های مدیران و توسعه شایستگی‌ها در معاونت دنبال می‌شود تا بتوان مدیرانی در تراز کشور تربیت و پرورش داد که در خدمت محیط زیست باشند.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط‌زیست ادامه داد: در حوزه سرمایه انسانی بخش مهمی از این سرمایه، محیط بانان هستند که یکی از مشاغل بسیار سخت و حساس در کشور است زیرا حافظ محیط زیست و مناطقه چهارگانه حفاظت شده در کشور هستند. این همکاران در شرایط سخت و با حداقل امکانات کار می‌کنند که در تلاشیم حوزه محیط بانی را به فناوری‌ها و امکانات و تجهیزات روز مجهز کنیم تا بتوانند به وظابیف خود عمل کنند.

او تصریح کرد: محیط‌بانان به عنوان ضابط دادگستری هستند و بر اساس ماده 28 قانون آیین دادرسی کیفری وظایف سنگینتی بر عهده دارند که بتوانند همانند ضابطان دیگر به خوبی انجام وظیفه کنند. در نشست اخیر با رئیس قوه قضاییه نیز دادستان کل کشور تاکید کرد که ضابطان سازمان محیط زیست اختیارات لازم را داشته باشند.

انجم شعاع همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه حقوقی بحث پیشگیری اهمیت دارد زیرا پیشگیری هزینه کمتری نسبت به درمان دارد لذا تلاش ما این است که در یک راهبرد اثربخش تمامی مصادیق جرم و تخلفات را شناسایی کنیم و برای هر کدام از آنها راهکارهایی علمی پیش‌بیینی کنیم. هر پرونده‌ای که تشکیل می‌شود هزینه سنگینی برای محیط زیست و جامعه در بر دارد. در این زمینه شورای حقوقی سازمان متشکل از حقوقدانان برجسته راه‌اندازی خواهد شد زیرا معتقدیم سازمان محیط زیست به لحاظ حقوقی باید یکی از سازمان‌های قوی باشد.

خروج از نسخه موبایل