نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

صدای زنگ خطر فرسودگی دانشگاه‌ها بیخ گوش مسئولان

نفس‌های به شماره افتاده ساختمان‌های آموزش عالی هشداری برای مسئولان است تا سریع‌تر برای مقاوم‌سازی دانشگاه‌ها اقدام کنند که فاجعه ملی دیگری را شاهد نباشیم.

به گزارش هفت‌گرد، پلاسکو، متروپل و ساختمان‌هایی از این دست که سبب بروز فاجعه‌ای ملی می‌شود در کشور کم نیست؛ آنچه مسلم است باید دستگاه‌ها سریع‌تر ساختمان‌های ناایمن یا فرسوده تحت نظارتشان را شناسایی کرده و برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها اقدام کنند.

در حوزه آموزش عالی نیز صدای زنگ خطر ساختمان‌های فرسوده سال‌هاست که به صدا درآمده و باید سریع‌تر فکری برای این ساختمان‌ها کرد.

مقاوم‌سازی ساختمان محل تحصیل و ایمن بودن محلی که فرزندان ملت ساعت‌های روزشان را در آنجا می‌گذرانند، کمترین حق دانشجویان این کشور است که باید مسئولان به این موضوع فکر کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

سعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی می‌گوید:البته موضوع فرسودگی ساختمان‌های دانشگاه‌ها مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسئولان دانشگاهی قرار بگیرد اما به دلیل اینکه یک موضوع عمرانی و ساخت و سازی است، شورایعالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود نکرده ولی وزارت راه و شهرسازی باید این موضوع را بررسی کند.

فریده حق بین رئیس دانشگاه الزهرا (س) نیز با ابراز نگرانی درباره ساختمان‌های فرسوده دانشگاهی گفت: در دانشگاه ساختمانی داریم که در ذهنم مانند ساختمان متروپل آبادان است و از وزیر علوم تقاضای مقاوم‌سازی این ساختمان را دارم.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز با اشاره به ساختمان‌های قدیمی موجود در این دانشگاه، گفت: مقاوم‌سازی ساختمان‌ دانشکده‌ها یک ضرورت است و ما هر ساله برای این موضوع هزینه‌ای را در نظر می‌گیریم.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درباره ساختمان‌های فرسوده دانشگاه‌های پایتخت می‌گوید: در لیست ساختمان‌های فرسوده شهر تهران نام چند مرکز آموزش عالی هم وجود دارد چرا که دانشگاه‌ها نیز به دلیل حضور دانشجویان و جمعیت زیاد از نقاط حساس به شمار می‌روند.

او ادامه داد: ساختمان‌های فرسوده مراکز آموزش عالی نیز باید سریعا مقاوم‌سازی شوند که به مسوولان دانشگاه‌ها و وزارت علوم اعلام می‌شود و وظیفه دارند سریع‌تر برای انجام این کار اقدام کنند.

خروج از نسخه موبایل