نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

کیت اختصاصی برای تشخیص سرطان و HIV

محققان یکی از هسته‌های فناوری دانشگاه آزاد آذربایجان غربی کیت‌هایی برای تشخیص به‌ موقع براق سرطان روده و تشخیص HPV شدند.

به گزارش هفت‌گرد، مهدی گلابی دیلمقانی، مجری طرح و مدیر یکی از هسته‌های فناور دانشگاه آزاد آذربایجان غربی تولید کیت‌های تشخصی برای بیماری سرطان را از زمینه‌های تحقیق این هسته فناور دانست و گفت: این کیت‌ها به صورت Rapid Test‌ و الایزا قابل عرضه است.

گلابی دیلمقانی، کیت تشخیص بیماری سرطان روده را از محصولات تولیدی این شرکت دانست و در این باره توضیح داد: یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان سرطان‌های روده است و در حال حاضر کیت‌هایی که برای این منظور به کار برده می‌شود، از اختصاصیت کمتری برخوردار  هستند؛ از این رو با استفاده از این کیت‌ها زمانی قادر به تشخیص این بیماری هستیم که تومور تشکیل شده است.

او خاطر نشان کرد: از این رو کیت دوگانه سرطان روده را تولید کردیم که کد اخلاقی آن نیز دریافت شده است.

به گفته این محقق، این کیت قادر است در کمتر از ۱۰ دقیقه با اختصاصیت ۹۵ درصد و بر اساس ژن‌های اختصاصی به صورت Rapid Test این بیماری را تشخیص دهد.

گلابی دیلمقانی با اشاره به تولید کیت‌های تشخیص بیماری HPV و سرطان رحم، گفت: این بیماری به صورت تصاعدی در حال افزایش است؛ ضمن آنکه به عنوان یکی از عوامل بروز نازایی محسوب می‌شود.

مجری طرح یادآور شد: روش‌های تشخیصی این بیماری تهاجمی و هزینه‌بر است؛ ولی ما کیت‌هایی با سرعت تشخیصی به‌هنگام را عرضه کردیم که می‌تواند در کمتر از ۱۰ دقیقه بیماری را تشخیص دهد.

خروج از نسخه موبایل