نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

ژل زیست تجزیه‌پذیر برای ترمیم آسیب‌های ناشی از حمله قلبی

محققان نوعی ژل زیست تجزیه‌پذیر توسعه داده‌اند که قادر است بخش‌های آسیب‌دیده قلب پس از حمله قلبی را ترمیم کند.

به گزارش هفت‌گرد، این محققان نوعی ژل زیست تجزیه‌پذیر توسعه داده‌اند که قادر است بخش‌های آسیب‌دیده قلب پس از حمله قلبی را ترمیم کند. به گفته این محققان با موفقیت این ایده در آینده امکان بازیابی سلامت میلیون‌ها بیمار وجود دارد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان بریتانیایی نوعی ژل زیست تجزیه‌پذیر برای ترمیم مشکلات قلبی ساختند. به دلیل افزایش شمار بیماران حملات قلبی این پیشرفت می‌تواند باعث بهبود میلیون‌ها بیمار شود. قلب انسان توانایی آنچنانی برای بازسازی خود ندارد. بنابراین پس از حمله قلبی بیمار ممکن است در معرض نارسایی قلبی و یا دیگر مشکلات قرار بگیرد. محققان پس از سال‌ها تحقیق در مورد روش مناسب ترمیم قلب، از تزریق نوعی ژل جدید استفاده کرده‌اند که می‌تواند به سلول‌ها برای رشد بافت‌های جدید کمک کند.

 پیش از این برای کاهش خطرهای ناشی از حمله قلبی، از تزریق سلول‌ها به قلب انسان استفاده می‌شد. اما ژل ساخته شده می‌تواند سلول‌های تزریق شده را در جای خود ثابت نگه‌داشته و باعث پیوند قلب شود. در زمان حمله قلبی عدم رسیدن خون و اکسیژن کافی باعث مرگ سلول‌های عضلانی قلب می‌شود. به‌طوری که برخی از بیماران به علت شدت آسیب به پیوند نیاز پیدا می‌کنند. به همین دلیل محققان تلاش می‌کنند تا با استفاده از روش‌های جدید مانع از پیوند قلب و عوارض آن شوند. تحقیقات اخیر محققان نشان می‌دهد این روش توانسته است عملکرد صحیح روی موش‌ها داشته باشد. هم‌چنین بی‌خطر بودن آن نیز مورد تایید قرار گرفته است.

خروج از نسخه موبایل