نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

بیش از ۷۰ درصد ایرانی‌ها از واتس‌اپ استفاده می‌کنند

بر اساس یک نظرسنجی جدید، ۷۸.۵ درصد از ایرانی‌ها دست‌کم از یک پیام‌رسان یا رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. این رقم بین جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال ۹۶.۹ درصد، ساکنان مراکز استان‌ها ۸۶.۲ درصد و افراد با تحصیلات دانشگاهی ۹۵.۳ درصد است.

به گزارش هفت‌گرد، بنا بر نتایج آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در خرداد ۱۴۰۱، در بین رسانه‌های اجتماعی، استفاده از واتس‌اپ با ۷۱.۱ درصد بیش از سایر برنامه‌ها است، و در مقایسه با تیر ۱۴۰۰ میزان استفاده از این پیام‌رسان تغییری نداشته است.

میزان استفاده از واتس‌اپ بین افراد ۱۸ تا ۲۹ سال ۸۷.۷ درصد، در گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال ۷۸.۸ درصد و بین افراد بالای ۵۰ سال ۴۱ درصد است. در میان افرادی که از واتس‌اپ استفاده می‌کنند، ۸۷.۷ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی، ۷۹.۲ درصد دارای مدرک دیپلم و ۴۴.۴ درصد تحصیلات زیردیپلم دارند.

میزان استفاده از این پیام‌رسان بین ساکنان مراکز استان‌ها ۸۷.۸ درصد،‌ در شهرهای غیر از مرکز استان ۷۴.۱ درصد و در مناطق روستایی ۵۵.۵ درصد است.

این نظرسنجی، که بین ۱۵۴۱ شهروند ۱۸ سال به بالا و ساکن مناطق شهری و روستایی کل ایران و به‌ صورت تلفنی انجام شد، همچنین نشان داد که بعد از واتس‌اپ، ۴۹.۴ درصد مردم ایران از اینستاگرام استفاده می‌کنند. در میان جمعیت مورد مطالعه، جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال (۷۴.۴ درصد)، افراد با تحصیلات دانشگاهی (۶۵.۱ درصد) و ساکنان مراکز استان‌ها (۵۶ درصد) بیش از سایر افراد از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

خروج از نسخه موبایل