نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

سرقت تجهیزات ترافیکی افزایش پیدا کرده است

مدیرکل حمل و نقل عمومی گفت: اخیراً میزان سرقت تجهیزات ترافیکی افزایش پیدا کرده است، این موضوع یک معضل برای شهرداری تهران به شمار می‌رود.

سرقت تجهیزات ترافیکی

هدی گلشنی گفت: یکی از فعالیت‌های ترافیکی سطح شهر، توسعه یا نگهداشت تجهیزات ترافیکی (تابلو و علائم عمودی، گاردریل، نیوجرسی، مینی نیوجرسی، دوربین‌ها و دیگر اقلام ترافیکی شهر) است.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: انواع و اقسام تجهیزات ترافیکی نظیر گاردریل و نرده‌ها فلزی سطح شهر به سرقت برده می‌شوند. با توجه به سرعت بالای خودروها در بزرگراه‌ها، استفاده از گاردریل‌ها در بزرگراه‌ها ضرورتی جدی است. 

سال گذشته حدود ۵۵ میلیارد تومان از تجهیزات ترافیکی مناطق ۲۲گانه شهر تهران به سرقت رفته است یعنی دیگر ۵۵ میلیارد تومان به بیت المال و  مدیریت شهری خسارت وارد شده است.

او گفت: بیشترین سرقت‌ها مربوط به گاردریل، پایه تابلوهای خطرنما و مسیرنما، هندریل‌ پل‌های سواره رو، دوربین‌ها، نرده‌های فلزی، نرده‌های پلکان عابرپیاده، تجهیزات الکترونیکی ایستگاه‌های اتوبوس، کابل و … است.

این مقام مسئول گفت: سرقت تجهیزات ترافیکی فقط بُعد خسارت مادی و لطمه زدن به اموال بیت‌المال را ندارد بلکه ایمنی شهروندان را هم به مخاطره می‌اندازد. زمانی‌ که گاردریل یا متعلقات مربوط به آن به سرقت می‌رود، امکان عملکرد صحیح گارد در تصادفات بزرگراهی وجود ندارد و راننده متوجه آسیب بیشتری می‌شود.

او گفت: سرقت در مناطق ۲۲، ۱۹، ۱۸، ۲۱، ۱، ۲، ۳، ۴، ۱۵ و ۱۶ نسبت به دیگر مناطق شهر تهران بیشتر صورت می‌گیرد. کمترین سرقت هم مربوط به مناطق مرکزی شهر نظیر ۱۱، ۱۲، ۱۳ و … است.

گلشنی گفت: برای جلوگیری از این اتفاق، خودروهای پیمانکاران مناطق ۲۲گانه مجهز به تابلو مشخصات، لباس متحدالشکل و مجوز فعالیت هستند. همچنین گشت زنی مناطق و نواحی در روز و شب افزایش یافته است. تلاش شده تا اقدامات متعددی برای جلوگیری از سرقت تجهیزات ترافیکی پیش بینی و اجرا شود. این اقدامات شامل استحکام نصب تجهیزات ترافیکی، تغییر جنس مصالح، افزایش پیگیری‌های قضایی و … است.

خروج از نسخه موبایل