نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

سفر به هفت جنگل زیبای دنیا

سالانه بیش از ۱۳ میلیون هکتار از زیباترین جنگل‌های جهان کاهش می‌یابد، چیزی برابر با وسعت کشور انگلستان‏‏!

به گزارش هفت‌گرد، زمین ما همچنان جنگل‌های رویایی و فضاهای طبیعی خود را با چنگ و دندان حفظ کرده و آرامش و حس خوب گردش در دل طبیعت را به ما هدیه می‌کند. با ما همراه باشید در سفر به هفت جنگل زیبای جهان! ‏

۱.‏ پارک ملی ایگواسو، آرژانتین

‏‏‏‏آبشارهای ایگواسو که مرز بین کشورهای آرژانتین و برزیل را در بر گرفته‌اند، در فضای سرسبز جنگلی منطقه دوشادوش هم ایستاده و صحنه‌های خارق‌العاده خلق می‌کنند که ‏هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. پارک ملی ایگواسو یکی از بهترین جنگل‎های جهان است که آب و هوای گرمسیری دارد. قدم زدن در جنگل گرم و حس خنکای آبشارها هنگام نزدیک شدن، حس تناقض لذت بخشی ایجاد می‌کند.

در این پارک ملی ‏‏دنیایی از پرندگان کمیاب که در میان آبشارهای بهشتی پرواز می‌کنند را خواهید دید. پارک ملی ایگواسو (Iguaçu National Park) یکی از مشهورترین و بهترین پارک‌های ملی آمریکای جنوبی محسوب می‌شود.

پارک ملی ایگواسو، آرژانتین

۲.‏ تونل عشق رومانی، رومانی

تونل عشق در نزدیکی شهر کرنسبش (‏Caransebes‏) رومانی واقع شده است، جایی متروکه که به دلیل فضای سرسبز و رومانتیکش، تونل عشق نامیده می‌شود. مجموعه‌ای از دیدنی‌های خیره کننده طبیعت اکراین در روستای کلوان واقع شده است. در حالی‎که بیشتر مردم فقط برای دیدن تونل رویایی عشق به این محل می‌روند، در روستای تاریخی کلوان، طبیعتی فوق‎العاده از بهترین جنگل‎‌های جهان در برابر چشمان شماست.

تونل عشق در واقع ریل متروکه‌ای است که داستان‌های زیادی از مردمان گذشته و گردشگرانی که هر ساله فقط برای گرفتن عکس به آنجا می‌روند در سینه حمل می‌کند.

جنگل تونل عشق رومانی

۳.‏ دریاچه سبز، اتریش ‏

هر سال منطقه‌ای در تراگوئس اتریش که به دریاچه سبز (Grüner See) مشهور است بالا می‌آید و تمام فضای اطرافش را در بر می‌گیرد و ‏جنگلی زیر آب ایجاد می‌کند که معمولا غواصان و شناگران برای تماشای این دریاچه عجیب و دیدنی به این منطقه می‌آیند. غواصی در دریاچه فصلی اتریش و تماشای زیبایی‌های زیر آب یک طرف و قدم زدن در میان ساحل رنگی و زیباترین جنگل های جهان هم در طرف دیگر، خاطره‌ای به یادماندنی از اتریش برای شما به یادگار خواهد گذاشت. کوهستان‌های سربه فلک کشیده و برگ‌های سوزنی کاج‌ دیوارهایی خیره‌کننده و سرسبز برای دریاچه سبز اتریش ساخته‌اند.

جنگل دریاچه سبز 

۴. کوکنهف، هلند ‏

کوکنهف (Keukenhof) که به‌عنوان یکی از زیباترین جنگل‎های جهان به‌خصوص در فصل بهار شناخته شده، باغی از گل‌های لاله است که ‏فقط یک ساعت از شهر آمستردام هلند فاصله دارد. در این باغ بیش از هفت میلیون گل کاشته شده است. می‌توانید تصور کنید که این حجم از گل چه عطر و بوی مست کننده‌ای را در فضای اطراف پراکنده می‌کند. ‏‏بر خلاف دیگر موارد لیست زیباترین جنگل‌های دنیا، کوکنهف جنگلی رنگارنگ از گل‌هاست.

کوکنهف هلند

۵. جنگل ابری مونته ورد، کاستاریکا

جنگل مونته ورد دنیایی ساخته شده از مه و ابر است؛ محلی که به شما حس سفر به دنیایی ماورایی را خواهد داد. اگر عاشق تجربه سفرهای فانتزی هستید، بازدید از جنگل ابر، از زیباترین جنگل های جهان را فراموش نکنید. ارتفاعات مرکزی کاستاریکا همیشه در غبار پوشانده شده است و محل زندگی بسیاری از گونه‌های جانوری نادر است.

مونته‌ ورد (Monteverde Cloud Forest) معروف‌ترین مقصد این کشور برای جنگل‌های ابری است که توسط طبیعت زیبا و حیات‌وحش باورنکردنی احاطه شده است. این شهر کوچک از دو طرف توسط مناطق حفاظت شده سانتا النا و مونته‌ورده محصور شده است. با دسترسی آسان از این شهرها به جنگل ابر کاستاریکا خواهید رسید. از میان پل‌های معلق و با شنیدن صدای شرشر آبشارهای خروشان قدم زده و به دنیای ابری خواهید رسید. در نزدیکی آتشفشان آرنال قرار دارند، جایی که کاوشگران بی‌باکانه می‌توانند در مسیرهای پر از گل‌پر در کنار پروانه‌ها، پرندگان چتری و پرندگان در خطر انقراض کوتزال پیاده‌گردی کنند.

جنگل ابری مونته ورد

۶. جنگل بارانی داینتری، استرالیا

جنگل بارانی داینتری (Daintree)، از زیباترین جنگل‌های جهان در شمال کوئینزلند که در سال 1988 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد، یکی از مهم‌ترین اکوسیستم‌های جهان است. این جنگل سبز متراکم به‌قدری زیبا است که از آن به‌عنوان الهام بخش مناظر فیلم پرفروش آواتار استفاده شد. بازدیدکنندگان می‌توانند از میان سایه‌بان جنگل بر روی یک زیپ لاین پرواز کنند یا در امتداد رودخانه داینتری به تماشای تمساح‌های بزرگ و هیجان انگیز بپردازند. جنگل بارانی داینتری محل زندگی حدودا 122 گونه باورنکردنی کمیاب و در خطر انقراض است و بهشتی برای علاقه مندان به حیات وحش است.

جنگل بارانی داینتری

۷. بیشه بامبو آراشیاما، ژاپن

پیاده‌روی از میان ساقه‌های ضخیم بامبو و حس نور ملایمی که شکاف بین درختان را به زیبایی پر می‌کند، لذت‌بخش است. همین کافی است که این بیشه را به عنوان یکی از بهترین جنگل‌های جهان در نظر بگیریم. این بیشه مسیری به دروازه شمالی معبد جذاب تنریوجی به ویلای اوکاچی سانسو (Ōkōchi Sansō) دارد و نمای شگفت‎‌انگیزی از تاریخ ژاپن به شما ارائه می‌دهد. جنگل آراشیاما (Arashiyama) در ماه سپتامبر و اوایل اکتبر مستعد توفان است. اما در باقی ماه‌ها هوایی مطلوب و دلچسب دارد.

بیشه بامبو آراشیاما
خروج از نسخه موبایل