نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

حراج ملی ۲۱ اثر میلیاردی در حراج تهران

هفتمین دوره حراج ملی و همچنین شانزدهمین دوره حراج تهران در روز‌های آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش هفت‌گرد، در دو هفته پیش رو، عرصه هنر‌های تجسمی کمی شلوغ‌تر از سایر ایام است و به احتمال زیاد روز‌های پر خبر و پر حاشیه‌ای را سپری خواهد کرد. قرار است هفتمین دوره حراج ملی با ویژه آثار کلاسیک و شانزدهمین دوره حراج تهران ویژه آثار معاصر برگزار شود.

جزئیات هفتمین دوره حراج ملی

در هفتمین دوره حراج ملی ۸۲ اثر ارائه شده است که از این تعداد ۹ اثر قیمت میلیاردی دارند.

مجموعه قلمدان و پاکت نامه مربوط به دوره قاجار با قیمت پایه ۵ میلیارد تومان گران‌ترین و یک سینی به جا مانده از دوران زندیه با قیمت پایه ۱۵ میلیون تومان، ارزان‌ترین اثر این دوره حراج ملی هستند.

قرار است نمایشگاه هفتمین دوره حراج ملی روز‌های یکم و دوم تیرماه و مراسم چکش زنی آثار هم روز سوم تیرماه در خانه همایش تهران برگزار شود.

برگزاری دوره‌های پیشین حراج ملی در سکوت خبری

یکی از نقد‌های اهالی رسانه در دوره‌های پیشین به ویژه دو دوره قبلی حراج ملی، برگزاری این رویداد در سکوت خبری و عدم دعوت از خبرنگاران برای حضور در مراسم چکش زنی بود.

اقدامی که عکس آن در حراج تهران اتفاق می‌افتد یعنی بیشتر خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه‌ها برای حضور در نمایشگاه و مراسم چکش زنی این رویداد دعوت می‌شوند.

نگاهی به شانزدهمین دوره حراج تهران

پانزدهمین دوره حراج تهران بعد از بهتر شدن وضعیت بیماری کرونا در کشور، در دی ماه سال گذشته و با نمایش و فروش آثار کلاسیک و مدرن برگزار شد.

مجسمه نشسته پرویز تناولی با چکش ۱۴ میلیاردی، گران‌ترین اثر این دوره حراج بود.

حال در شانزدهمین دوره حراج تهران که بیشتر آثار هنرمندان جوان و کم شناخته شده، ارائه می‌شود، خبری از رقم‌های بالای ۷ میلیارد تومان نیست.

در این دوره ۲۱ اثر از ۲۱ هنرمند به قیمت‌های میلیاردی و غالبا در محدوده‌ی ۱- ۱.۵ میلیارد تومان برای فروش در نظر گرفته شده‌اند که در این میان بیشترین قیمت به اثری بدون عنوان از منصور قندریز به قیمت ۶-۷ میلیارد تومان و اثری با عنوان «شکار سیمرغ» به قیمت ۶-۷ میلیارد تومان از رضا درخشانی اختصاص دارد.

محمدعلی ترقی‌جاه، فریده لاشایی، فرهاد مشیری، عباس کیارستمی، قاسم حاجی‌زاده، رضا آرامش، واحد خاکدان، مهرداد محب‌علی، آویش خبره‌زاده، کامران یوسف‌زاده، شهریار احمدی، منیر فرمانفرمائیان، کوروش شیشه‌گران، افشین پیرهاشمی، امیرمسعود اخوان جم و فریده لاشایی از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان در این دوره به قیمت‌های میلیاردی تخمین زده شده‌اند.

نمایشگاه آثار این رویداد روز‌های هشتم و نهم و مراسم چکش زنی آثار هم روز دهم تیرماه در هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود.

خروج از نسخه موبایل