نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

بمباران نخی؛ هنر دست مادربزرگ ۱۰۴ ساله!

تیرهای برق، کیوسک‌های تلفن، مجسمه‌ها و جایگاه‌های دوچرخه همگی بافته می‌شوند، حتی درختان نیز لباسی گرم و دوست داشتنی‌ پیدا کرده‌اند که به‌صورت زمستانی آنها در ماه‌های سرد سال رونق می‌دهد.

به گزارش هفت‌گرد، یک ایده ساده که از یک مغازه خیاطی شروع شد، امروز به یکی از هنرهای زیبای خیابانی تبدیل شده که در اکثر شهرهای بزرگ جهان و حتی جاهایی که فکرش را نمی‌کنید دیده می‌شود. هنری که حتی به افراد کهنسال هم فرصت مشارکت و هنرنمایی می‌دهد.

تزئین شهر با نخ‌های بافتنی کاری است که در چند سال اخیر مورد توجه هنرمندان خیابانی قرار گرفته تا آنجا که یک روز را به نام این ایده خلاقانه در تقویم بین المللی ثبت کرده‌اند. شش سال قبل یک مادربزرگ ۱۰۴ ساله اسکاتلندی عنوان پیرترین هنرمند خیابانی جهان را به‌واسطه فعالیت پر شورش در بافتن هر چیز قابل بافتن در شهر کسب کرد.

بمباران نخی شهر!

این بافته‌ها مانند جوراب روی سطوحی مانند درختان و داربست‌ها و حتی پارکینگ‌های دوچرخه کشیده می‌شوند و به شهرها شکلی رنگی و زیبا می‌بخشند. هنرمندانی که به این کار علاقه دارند از نخ‌های نازک و ضخیم با رنگ‌های مختلف استفاده می‌کنند.

این اتفاق،  اولین‌بار این روز در سال ۲۰۱۱ وارد تقویم جهانی شد و تا امروز هم با استقبال مردم روبه‌رو بوده است. درختان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه، خیابان ولیعصر (عج) مدتی است به این روش تزئین شده‌اند؛ شما این ایده را کجای شهرتان دیده‌اید؟

خروج از نسخه موبایل