نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

کشف یک معبد استثنائی در هلند

باستان‌شناسان موفق شدند بقایای یک معبد رومی باستانی را در هلند کشف کنند که به عقیده برخی کشفی استثنائی به شمار می‌آید.

به گزارش هفت‌گرد، به نقل از رویترز، آژانس میراث فرهنگی هلند اعلام کرد: باستان‌شناسان با کاوش در استان «خلدرلاند»، بقایای یک عبادتگاه و یک معبد رومی تقریبا سالم را کشف کرده‌اند. آژانس میراث فرهنگی هلند از این اکتشاف به عنوان کشفی استثنائی یاد کرده است.

این گروه از باستان‌شناسان داوطلب، نخست عبادتگاه رومی را در سال ۲۰۲۱ در شهری که در نزدیکی مرزهای امپراتوری روم واقع شده است، کشف کردند و این موضوع را به آژانس میراث فرهنگی هلند اطلاع دادند.

این آژانس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این مکان معبدهای متعددی وجود داشته است. ما در این مکان بقایای به جای مانده از مجسمه، کتیبه و گچ‌کاری‌های رنگ‌آمیزی شده را کشف کرده‌ایم. این اکتشاف نه تنها برای هلند، بلکه از نظر جهانی استثناء محسوب می‌شود.

با این‌که تاکنون عبادتگاه‌های رومی گوناگونی در هلند کشف شده است، ‌ اما این نخستین‌بار است که باستان‌شناسان به چنین مجموعه کاملی از عبادتگاه و معبد دست‌ پیدا می‌کنند.

این معبد رومی چندین قرن در دوران امپراتوری روم مورد استفاده قرار گرفته است و در محل کشف آن چندین محراب که به الهه‌ها و ایزدان مختلف اختصاص داده شده بود نیز کشف شده است.

بسیاری از آثار تاریخی که در این مکان کشف شده‌اند در موزه‌ای واقع در شهر «نیمیخن» هلند به نمایش گذاشته خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل