نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

درباره پارک ملت تهران چقدر می‌دانید؟

پارک ملت تهران بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک های تهران و یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردم ساکن پایتخت محسوب می‌شود.

به گزارش هفت‌گرد، این پارک که در سال ۱۳۴۵ احداث شد دارای امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی است که با داشتن فضای سبز و محیطی دلنشین یک روز خاطره‌انگیز را رقم می‌زند.

پارک ملت در کجای تهران قرار دارد؟

پارک ملت تهران با مساحت ۳۴ هکتار در شمال تهران و در منطقه سه قرار دارد. پارک ملت از شمال به خیابان جام جم و ساختمان مرکزی صدا و سیما، از شرق به خیابان ولیعصر، از جنوب به خیابان آیت الله هاشمی رفسنجانی و از غرب به خیابان سئول می‌رسد.

با اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و مترو به سوی پارک ملت!

تاکسی: با استفاده از تاکسی‌هایی که به پایانه ونک می‌روند به میدان ونک بروید و از آنجا به سمت شمال رفته و مقابل پارک ملت پیاده شوید.

اتوبوس: با استفاده از اتوبوس‌های تندرو تهران می‌توانید سوار اتوبوس‌های بی آر تی خط ۷ شوید. اتوبوس‌های مسیر تجریش- راه آهن یا چهارراه پارک وی- راه آهن شما را به این پارک می‌رسانند. هنگام استفاده از اتوبوس‌های تندرو در ایستگاه نیایش یا پارک ملت پیاده شوید و به سمت پارک ملت بروید.

خودرو شخصی: برای رسیدن به پارک ملت با استفاده از خودروی شخصی در امتداد خیابان ولیعصر پیش بروید تا به پارک ملت برسید.

مترو:  برای رفتن به پارک ملت از طریق مترو از طریق ایستگاه مترو جهاد یا فاطمی، میرداماد و صدر می‌توانید به پارک ملت بروید. بعد از پیاده شدن در ایستگاه‌هایی که نام بردیم باید با استفاده از تاکسی یا اتوبوس به سمت پارک ملت پیش بروید.

مکان‌های تفریحی در پارک ملت

 پارک ملت که بزرگ‌ترین پارک تهران است از جمله پارک‌هایی است که به غیر از تهرانی‌ها افرادی که به تهران سفر می‌کنند نیز از آن دیدن می‌کنند. پارک ملت با مساحت ۳۴ هکتار دارای حدود ۲۳ هکتار چمن کاری، ۳/۲ هکتار جنگل کاری و دو هکتار گل کاری است. جالب است بدانید این پارک به سبک پارک‌های انگلیسی و جلوه‌ای نامنظم توسط پوسن انگلیسی طراحی شد. باغ وحش، پردیس سینمایی ملت دریاچه مصنوعی از جمله امکانات تفریحی و دیدنی این پارک محسوب می‌شوند.

مجسمه مادر

سردیس مشاهیر: در کنار پلکان بزرگ پارک ملت و روی پله‌ها سردیس‌هایی از مشاهیر بزرگ ایرانی نصب شده‌اند. سردیس‌هایی همچون سردیس حافظ، فردوسی، شهریار، نیما یوشیج و سعدی در این پارک نصب شده‌اند. مجسمه امیرکبیر، مادر و مجسمه‌های دوستی نیز از جمله تندیس‌های بزرگ هستند که زیبایی پارک ملت را دوچندان می‌کنند.

سردیس مشاهیر

دریاچه مصنوعی: دریاچه مصنوعی پارک ملت که در شمال پارک قرار دارد با داشتن ماهی، قورباغه، اردک و شماری از آبزیان متنوع درون خود زیبای پارک را چشم‌نوازتر کرده است. رستوران و کافی‌شاپ‌های که در اطراف دریاچه مصنوعی پارک ملت قرار دارند زیبایی پارک را بیشتر کرده‌اند.

دریاچه مصنوعی

آب‌نماها: وجود داشتن آبنمای موزیکال در پارک ملت تهران که تلفیقی از زیبایی موسیقی و نورپردازی مدرن است تبدیل به یکی از جاذبه‌های پارک ملت شده که در فصول خاصی از سال روشن می‌شود.

پردیس سینمای پارک ملت تهران: پردیس سینمای پارک ملت با داشتن شش هکتار زیر بنا یکی از پردیسهای دارای چندین سالن سینما در تهران است که بسیار معروف است. پارکینگ، فروشگاه، رستوران و کتاب فروشی از جمله مکان‌هایی است که در این پردیس جای داده شده‌اند.

پردیس سینمای پارک ملت
خروج از نسخه موبایل