نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

کنترل از راه دور صنایع مختلف با پایانه ایران‌ساخت

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به پیاده‌سازی پایانه نظارت و کنترل از راه دور انعطاف‌پذیر شدند که با استفاده از آن می‌توان برای اجرای سیستم‌های نظارت و کنترل از راه دور مراکز صنعتی از خدمات آن بهره‌مند شد.

به گزارش هفت‌گرد، مصیب اشرفی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با اشاره به قابلیت‌های پایانه کنترل از راه دور تولید شده در این شرکت، گفت: ما در این شرکت با هدف بومی‌سازی فناوری‌های الکترونیک و تجهیزات کنترل صنعتی، پایانه کنترل از راه دور ایران‌ساخت را تولید کردیم.

او ادامه داد: پایانه کنترل از راه دور، علاوه بر داشتن ۸ کانال ورودی دیجیتال، ۶ ورودی آنالوگ و ۵ خروجی دیجیتال، امکان توسعه تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها را تحت پروتکل دارد و همچنین این دستگاه دارای سه فاز داخلی است که به‌وسیله آن پارامترهای توان و انرژی را اندازه گیری می‌کند. قابلیت برنامه‌ریزی تحت زبان‌های استاندارد به وسیله نرم‌افزار اختصاصی دستگاه که توسط تیم نرم‌افزاری شرکت طراحی شده است، از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این پایانه به‌شمار می‌رود.

اشرفی با بیان اینکه تنوع بردها و ساختار پایانه کنترل از راه دور امکان تطبیق کامل سیستم با کاربردهای متنوع را فراهم می‌کند، اظهار کرد: برد پردازنده اصلی، عملیات جمع‌آوری و پردازش اطلاعات را انجام می‌دهد و ساختار نرم‌افزار آن به‌صورت چندکاره همزمان است و به‌صورت پیش‌فرض پروتکل‌ها را برای ارتباط با بالادست پشتیبانی می‌کند.

به گفته مجری طرح، این پایانه علاوه بر قابلیت‌های مخابراتی و ارتباطی پردازنده اصلی، به برد مبدل پروتکل نیز مجهز شده است که قابلیت جمع‌کنندگی و متمرکز کنندگی اطلاعات و تبدیل پروتکل‌ها را به پایانه اضافه می‌کند. به این ترتیب به راحتی می‌توان از آن به‌عنوان ایستگاه متمرکز کننده اطلاعات چند پست در سیستم‌های اتوماسیون پست نیز استفاده کرد.

خروج از نسخه موبایل