یک مروج فعال در حوزه کتابخوانی معتقد است: زمانی مفهوم کتاب در ذهن کودک جا میافتد که فعالیت مناسبی برای بعد از کتابخوانی در نظر گرفته شود.
به گزارش هفتگرد، پریچهر نسرینپی، پژوهشگر حوزه کودک گفت: سالیان سال است که خیرین نقش موثری در زمینه کمک به افراد کمبرخوردار دارند. تعدادی از خیرین هستند که علاوهبر اینکه کار فرهنگی انجام میدهند، به معاش افراد هم کمک میکنند.
در ادامه مهدیه آرایی، مروج فعال کتابخوانی گفت: در پروسه کتابخوانی کودکان به بحث و گفتوگو میپردازند، گاهی بلندخوانی انجام میشود و کودکان در خوانش کتاب مشارکت میکنند.
به گفته آرایی، زمانی مفهوم کتاب در ذهن کودک جا میافتد که فعالیت مناسبی برای آن در نظر گرفته شود. بهعنوان مثال، یکی از فعالیتهایی که برای «کتاب نقطه» انجام میشود این است که کودکان کارهایی که فکر میکنند نمیتوانند انجام دهند، مینویسند و در نهایت این نوشتهها نابود میشود تا بدانند توانایی انجام کارهایی که میخواهند را دارند.