نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

ماهواره کپستون ناسا با هدف رسیدن به ماه از مدار زمین جدا شد

ماهواره کپستون ناسا پس از سوختن یکی از موتورهایش به سمت ماه حرکت می‌کند.

به گزارش هفت‌گرد، شرکت rocket lab هفته گذشته، ماهواره کپستون ناسا که بر روی موشک الکترون سوار بود به مدار زمین پرتاب کرد. این فضاپیما پس از ۶ روز سوختن یکی از موتورهایش در مدار، برای ایجاد سرعت کافی و انجام ماموریت خود در حال حرکت به سمت ماه است.

ماهواره کپستون در ماه نوامبر به  ماه می‌‌رسد و ماموریت خود را آغاز می‌کند. ناسا تلاش خواهد کرد تا CAPSTONE را در یک مدار هاله‌ای مستطیلی نزدیک به دور ماه قرار دهد، شاهکاری که قبلا هرگز انجام نشده بود. گفته شده این آژانس فضایی قصد دارد از همین مدار برای ایستگاه فضایی گیت‌وی استفاده کند که از مأموریت‌های طولانی‌مدت ماه تحت برنامه آرتمیس پشتیبانی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این پایگاه محل زندگی فضانوردان و دارای  یک آزمایشگاه باشد.

در همین حال، هفته گذشته مشخص شد که ناسا یک پنجره پرتاب بین ۲۳ آگوست تا ۶ سپتامبر را برای ماموریت آرتمیس ۱ هدف قرار داده  و قصد دارد  یک ماژول بدون خدمه به اطراف ماه بفرستد تا چگونگی تأثیر این سفر بر بدن انسان را ارزیابی کند. گفتنی است که این آژانس در ماه ژوئن یک آزمایش سوخت رسانی موفق به پرتاب مرطوب برای Artemis ۱ انجام داد.

خروج از نسخه موبایل