نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

تکنولوژی برای دیدن پشت دیوار

نظامیان اسرائیلی‌ ادعا کرده‌اند که به یک تکنولوژی نظامی دست یافته‌اند که می‌توانند به کمک آن پشت دیوارها را ببینند. آن‌ها ادعا کرده‌اند که در این تکنولوژی از هوش‌مصنوعی استفاده می‌شود و می‌توان به کمک آن اهداف ثابت و متحرک را پشت دیوارهای ضخیم تشخیص داد. توسعه‌ این تکنولوژی به‌خاطر نیروهای نظامی انجام شده است، ولی از آن می‌توان برای کمک به کارگران گرفتار شده در زیر آوار نیز استفاده کرد. سازندگان این سیستم می‌گویند که سیستم طراحی شده می‌تواند تصاویر باکیفیتی از اجسام پشت دیوار تهیه کند.

به گزارش هفت‌گرد، سازندگان سیستم می‌گویند که این سیستم کاملاً پرتابل است و کار با آن نیز نیاز به آموزش ندارد و بسیار راحت است و می‌تواند پشت دیوارهای مختلفی مانند دیوارهای کاذب نازک تا دیوارهای بتونی را نشان دهد. این سیستم قادر است اجزای بدن افراد را از پشت دیوار تشخیص دهد و حتی می‌تواند نشان دهد که هدف پشت دیوار یک کودک است با بزرگسال و یا یک حیوان است. این دستگاه همچنین می‌تواند موقعیت هدف را درون یک ساختمان تشخیص دهد.

مانند دیگر تجهیزات نظامی، اطلاعات کمی در مورد این تکنولوژی افشا شده است، ولی تا آنجا که به رسانه‌ها رسیده است، این دستگاه دارای یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی است که روبه‌روی دیوار نگه داشته می‌شود و دارای یک آنتن تاشدنی در اطراف صفحه‌نمایش است. سازنده‌ دستگاه این توضیح را اضافه کرده است که سیستم توسعه داده شده از هوش‌مصنوعی استفاده می‌کند تا وضعیت محیط پشت دیوار را مشخص کند.

آن‌ها این اطلاعات اضافی را نیز داده‌اند که دستگاه ساخته شده از امواج رادیویی برای نفوذ درون دیوار استفاده می‌کند که ایده‌ی جدیدی نیز نیست. با این حال، چیزی که تاکنون وجود داشته، بدین صورت بوده که این امواج در زمان عبور از دیوارها دارای کیفیت بسیار کمی بوده‌اند، ولی در تکنولوژی جدید کیفیت تصاویر به‌دست آمده بسیار بالا است.

خروج از نسخه موبایل