نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

شکایت‌ یا رضایت مسافران از دستفروشی در مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اقدامات سلبی و ایجابی برای حضور دستفروشان در واگن‌های مترو از مکاتبه با قوه قضاییه برای ساماندهی دستفروشان خبر داد.

 به گزارش هفت‌گرد، حضور دستفروشان در واگن‌های مترو برای برخی مسافران خوشایند و برای برخی دیگر مزاحمت تلقی می‌شود؛ موضوعی که نیازمند اقدامات سلبی و ایجابی برای ایجاد رضایت در بین شهروندان و مسافران مترو است و قابل پیگیری و بررسی است.

مهدی شایسته اصل درباره حضور دستفروشان در مترو تهران گفت: در برخی موارد به دلیل وجود بیش از حد دستفروشانی که برای معیشت خود وارد واگن ها می‌شوند، آرامش روانی و بهداشت فردی رعایت نمی‌شود و به‌طور مکرر شکایت‌هایی از سوی مسافران ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه مجموعه کارهای سلبی و ایجابی در حوزه دستفروشان مترو انجام شده است، اظهار داشت: در این حوزه‌ها خلأ قانونی وجود دارد و در این خصوص مکاتبه‌ای با رئیس قوه قضاییه انجام شده و با وزیر دادگستری نیز به‌منظور رفع خلأهای قانونی و کمک در این حوزه، دیدارهایی انجام شده است.

شایسته با تاکید بر اینکه ما شرکت خدمات‌رسان هستیم و شاید وظیفه و ماموریت ذاتی ما این نباشد که به دنبال رفع قانون باشیم، افزود: به جهت اصراری که وجود دارد و شکایت‌هایی که از سوی مسافران مطرح می‌‌شود و آنان به ما رجوع می‌کنند، دنبال رفع خلأهای قانونی هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه افزود: در آخرین مکاتبات با قوه قضاییه، نامه‌ای خطاب به پلیس مترو ارسال شده که پلیس را موظف کرده است در این حوزه به‌طور جدی ورود داشته باشند.

دستفروشی در مترو

او با اشاره به اقدامات ایجابی در ساماندهی دستفروشان به انتشار فراخوان برای ساماندهی آنها اشاره کرد و اظهار داشت: آمادگی داریم که به دستفروشانی که به ساماندهی علاقه‌مند هستند در «طرح ویترو» ، ویترین بدهیم تا کالاهای خود را به فروش برسانند اما برای این کار دو شرط وجود دارد؛ یکی اینکه جنس مناسب و درست با رعایت استانداردها به شهروندان ارائه شود و دیگر اینکه دستگاه کارتخوان آنها متعلق به خودشان باشد.

شایسته با بیان اینکه دستفروش سازمان‌یافته قابل پذیرش نیست و باید مطمئن شویم که افرادی که در مترو دستفروشی می‌کنند به دنبال رفع مشکلات معیشتی خود هستند افزود: اکنون در این حوزه دوگانگی وجود دارد و در گزارش برخی رسانه‌ها نشان دادند که شهروندان به دلیل قیمت نازل کالاها از خرید در مترو رضایت دارند.

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: در موضوع دستفروشان به دنبال این نیستیم که به موضوع سمت و سو بدهیم اما اگر مسافران رغبت دارند که از دستفروشان خرید کنند؛ به دلایل مختلف از جمله همزاد پنداری با آنان در شرایط اقتصادی جامعه یا به دلیل اینکه قیمت کالای آنها پایین است؛ به لحاظ قانونی وظیفه داریم به مسافران خدمت رسانی کرده و بستر عبور و مرور آنان را فراهم کنیم.

او افزود: اگر درصد شکایت‌ها و درخواست‌های شهروندان به گونه‌ای باشد که بخواهند از حضور این افراد در واگن‌ها و بر روی سکوها حذر کنیم، حتماً نهادهای قانونی و نظارتی باید به کمک ما بیایند.

شایسته اصل با بیان اینکه به لحاظ ذاتی وظیفه ورود در این حوزه را نداریم، گفت: می‌توانیم با همکاری پلیس و نهادهای مسئول دستفروشان را ساماندهی کنیم و شرایط به گونه‌ای باشد که خدمت رسانی مناسب با بهترین کیفیت را برای مسافران داشته باشیم.

خروج از نسخه موبایل