تا پایان سال ۲۰۲۳ میزان محتوای نشان داده شده در اینستاگرام بهوسیله هوش مصنوعی از افراد، گروهها یا حسابهایی که کاربران در واقع آنها را انتخاب نکردهاند، دو برابر میشود.
به گزارش هفتگرد، روایتگرها یا اصطلاحا استوریهای اینستاگرام احتمالا مهمترین روشی است که افراد در این بستر پلتفرم با یکدیگر تعامل دارند. با وجود آنکه برنامه اشتراکگذاری عکس، حول محور ریلز (Reels) و محتوای پیشنهاد شده در فید اصلی میچرخد، اغلب افراد، استوریها (روایتگر ها) را تماشا میکنند.
هنگامیکه یک کاربر اینستاگرام یک روایتگر (استوری) را بارگذاری میکند که تا ۲۴ ساعت باقی میماند، میتواند فهرستی از همه کسانی که آن را مشاهده کردهاند ببیند – همین موضوع موجب شده است تئوریهای توطئه زیادی در مورد نحوه رتبهبندی بازدیدها در این برنامک رسانه اجتماعی مطرح شوند.
بسیاری از مردم تصور میکنند که «بازدیدکنندگان برتر» کسانیاند که بیشترین تعامل را با حساب کاربری شما دارند، اما طبق گفته اینستاگرام، این یک خیال واهی است و واقعیت ندارد.
جولیان گاتمن، مدیر تولید صفحه اصلی اینستاگرام، در سال ۲۰۱۸ گفته بود: «افرادی که در آن فهرست ظاهر میشوند، افرادی نیستند که بیشتر از همه شما را دنبال میکنند – این در واقع بر اساس فعالیتهای خود شما و افرادی است که به آنها نزدیکترید.»
این بدان معناست که اگر بیشتر به صفحه شخصی میروید، به احتمال زیاد او در بالای فهرست بینندگان استوری شما ظاهر میشود و این شامل مواردی است مثل اینکه آیا از نمایه آنها بازدید میکنید، استوریهای آنها را میبینید، پستهای (محتوای منتشر شده) آنها را میپسندید و نظر میدهید یا خیر.
با این حال، مشخص نیست که اینستاگرام این کارها را چگونه رتبهبندی میکند – آیا در این ردهبندی، زدن یک لایک (پسندیدم)، بالاتر از دیدن استوری قرار میگیرد یا نه، یا اگر پیام مستقیم (DM) شخصی را خوانده نشده رها کنید چه اتفاقی میافتد.
اگر چندین بار فهرست را بررسی کنید، اینستاگرام افراد جدیدی را نیز برای کاربران نمایش میدهد. گاتمن میگوید: «اینستاگرام تلاش میکند اطلاعات جدیدی منتشر کند.»
تعامل شما در خارج از اینستاگرام و در برنامک دیگر متا یعنی فیسبوک، نقش مهمی در رساندن بینندگان صفحه شما به بالای این فهرست دارد.
به گفته مارک زاکربرگ، اینستاگرام همچنین بیشتر به محتوای پیشنهادی الگوریتمی تمایل دارد – به گفته مارک زاکربرگ، تا پایان سال ۲۰۲۳ میزان محتوای نشان داده شده بهوسیله هوش مصنوعی از افراد، گروهها یا حسابهایی که کاربران در واقع آنها را انتخاب نکردهاند، دو برابر میشود.
زاکربرگ میگوید: «در حال حاضر، حدود ۱۵ درصد از محتوای موجود در فیدهای فیسبوک افراد از پیشنهادهای دیگر کاربران ناشی میشود. در اینستاگرام، این عدد «کمی بیشتر» است.»