نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

نمایشگاه مروری بر آثار کاریکاتوریست‌های خارجی

نخستین رویداد «اصل کار» اختصاص به نمایش آثار هنرمندان خارجی دارد که از آرشیو خانه کاریکاتور انتخاب شده است.

به گزارش هفت‌گرد، همگامی هنر معاصر با رشد روزافزون تکنولوژی و فناوری‌های دیجیتال در عرصه هنرهای بصری، امکانات گسترده و جلوه‌های ویژه تصویری نامحدودی را برای خلق ایده و اجرا و تکثیر آن در اختیار هنرمندان قرار داده است.

همچنین سرعت ارتباطات و تعاملات در عرصه فضای مجازی، هنرمندان تجسمی را واداشته تا از نرم افزارهای گرافیکی، اپلیکیشن ها و… برای ایجاد افکت ها و فضاسازی آثار و خلاقیت های هنری استفاده مضاعفی کنند. در این میان، عرصه برای هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست، گسترده تر و از جذابیت های بیشتری برخوردار بوده است.

اما فارغ از تمام ویژگی‌ها و کاربردهای فناوری دیجیتال خلق آثار هنری، همچنان دیدن اصل آثار هنری و تک نسخه ای از نزدیک، لطف و جذابیت دیگری دارد و امکان رویارویی با جهان خاص، ذهنیانت و مراحل خلق ایده تا اجرای هنرمند با استفاده از مواد و متریال مرسوم نقاشی و تصویرسازی را در مقابل چشم بیننده قرار می‌دهد.

از این رو خانه کاریکاتور ایران، در تقویم برنامه‌های سالانه خود، نمایشگاه‌هایی را تحت عنوان «اصل کار» با هدف بازخوانی ویژگی‌های فنی و تنوع تکنیکی آثار دستی که به عنوان اصول خلق ایده‌ها و چالش‌های هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست مطرح بوده است، برنامه‌ریزی کرده است.

نخستین رویداد «اصل کار» اختصاص به نمایش آثار هنرمندان خارجی دارد که از آرشیو خانه کاریکاتور انتخاب شده است.

این نمایشگاه فرصت ویژه‌ای برای علاقه‌مندان به منظور تجزیه و تحلیل و بررسی تکنیک، فن شناسی و روش شناسی آثار هنرمندان ملیت‌های دیگر، حول موضوع‌ها و مفاهیم مختلف قرار می‌دهد.

نمایشگاه از ۲۴ مرداد تا ۱۴مهر ۱۴۰۱ در خانه کاریکاتور ایران دایر خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۴ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به استثنای روزهای تعطیل به خانه کاریکاتور ایران مراجعه کنند.

خروج از نسخه موبایل