نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری برای حفاظت از محیط زیست استان چهارمحال بختیاری

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل محیط زیست استان چهارمحال بختیاری و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و دامپزشکی این استان برگزار شد.

به گزارش هفت‌گرد، صبح امروز (10 شهریور) مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دوجانبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل محیط زیست و نیز تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک اداره کل دامپزشکی و اداره حفاظت محیط زیست استان چهارمحال بختیاری با حضور معاون منابع طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست و مدیران کل این ادارات برگزار شد.

در این مراسم، سعید یوسف‌پور؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال بختیاری با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی و جمعیتی این استان، اظهار کرد: تاکنون 1500 گونه گیاهی و 432 گونه جانوری مهره‌دار در این استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به وجود 8 منطقه حفاظت‌شده، یک پارک ملی و یک اثر طبیعی در مجموعه تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، گفت: 11.2 درصد از سطح استان توسط 92 محیط‌بان حفاظت می‌شود.

یوسف‌پور با اشاره به تعاملات خوب این اداره کل با اداره کل دامپزشکی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، تصریح کرد: با وجود تعاملات بین دستگاهی و رویکرد تازه سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها و مردم، بحث مطالبه‌گری در حوزه محیط زیست افزایش یافته است و من به روند امور خوشبین هستم.

در ادامه این مراسم، اصغر احمدی؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال بختیاری با بیان اینکه بین منابع طبیعی و محیط زیست یک پیوست ناگستتنی وجود دارد، گفت: بستر محیط طبیعی ما زمینه حمایت از گونه‌های جانوری و گیاهی را فراهم می‌کند.

او توسعه همکاری این دو دستگاه را در راستای وظایف قانونی، اجرای سیاست‌های کلان کشور و منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: در جهت ایجاد یک فهم و رابطه مشترک، نشستی برگزار کردیم و به یک تفاهم‌نامه همکاری رسیدیم که نتیجه آن حفظ بدون قید و شرط منابع طبیعی و محیط زیست است.

محمد اسدی، مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال بختیاری نیز در این نشست، با بیان اینکه تاکیدات رهبری مبنی بر ضرورت حفظ محیط زیست بر همه ما واجب‌الاطاعه است، گفت: بسیاری از همکاری‌های ما با اداره کل محیط زیست استان علاوه بر حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی، چرخه بسیاری از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان را قطع می‌کند.

او کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سال‌‌های گذشته را از جمله این همکاری‌های مشترک عنوان کرد و افزود: این موضوع جلوی اتلاف بخش زیادی از وحوش در حال انقراض را گرفت.

اسدی در ادامه بر افزایش مراقبت فعال از طیور و دام وحشی با استفاده از متخصصان دامپزشکی و نیز کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد تاکید کرد.

خروج از نسخه موبایل