نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت سازمان محیط‌زیست

علی سلاجقه در نشست خبری با خبرنگاران: محیط زیست کشور  امروز در وضعیتی قرار دارد که هم‌زمان روزهای خوش و ناخوش را در کنار هم تجربه می‌کند؛ امید است با اقداماتی که انجام می‌شود، سازمان حفاظت محیط زیست در مسیر بهبودی قرا گیرد.

در این زمینه پایگاه خبری هفت‌گرد، گفت‌وگویی داشته است با دکتر علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست.

بر اساس شعار راهبردی امسال که بر مبنای استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان است، سازمان حفاظت محیط‌زیست تلاش کرده است از ظرفیت، توان و دانش این شرکت‌ها نهایت استفاده را بکند.

سلاجقه با اشاره به این‌که امسال، سال دانش‌بنیان نام‌گذاری شده، می‌گوید: سازمان محیط‌زیست هم با اتکا بر این شعار، شعار مردم‌پایه،هوشمند و فناورانه را مدنظر قرار داده است. چون در حوزه مردم‌پایه، می‌توان و باید از مشارکت‌های مردمی صددرصد استفاده کرد. ما می‌دانیم که در مسائل محیط زیستی اگر مردم حضور فعال نداشته باشند، عملاً اتفاق مهمی رخ نخواهد داد. بر همین اساس تا به امروز نشست‌های مختلفی با سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد داشته‌ایم تا از تمام ظرفیت‌ها و ایده‌ها و انتقادهای این نهادهای مردمی استفاده کنیم.

نشست خبری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه می‌دهد: چندین نشست هم با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ایم که من خودم هم حضور داشتم. شایان توجه هست که در زمینه محیط‌زیست 230 شرکت دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند و ما همایشی با این شرکت‌ها داشتیم و برای اولین‌بار برای جمع‌آوری اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان در رابطه ‌با مسائل زیست‌محیطی سامانه‌ای ایجاد شده و قرار شد که ششمین نمایشگاه محیط‌زیست با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در مهرماه برگزار شود.

او می‌افزاید: ما پذیرای تمام شرکت‌های دانش‌بنیانی هستیم که مهر استاندارد برای محصولات خود دریافت کرده‌اند و این شرکت‌ها را به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه معرفی می‌کنیم تا از ظرفیت و توان آن‌ها به نحو مطلوب استفاده شود.

سلاجقه در مورد ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به ابزارها و امکانات پهپادی و سیستم‌های سنجنده اشاره کرده و می‌گوید: توسط شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاقات خیلی خوبی رخ‌داده و ما حتماً از این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد. در واقع نگاه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی در اولویت ماست.   

خروج از نسخه موبایل