نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

هفت دلیل برای سرزدن به پارک ساعی

پارک ساعی از مراکز معروف تفریحی تهران است که ویژگی‌های جذابی دارد و گزینه مناسبی برای تفریح است.

هفت‌گرد در زندگی شهری که دور از طبیعت و آرامش ناشی از طبیعت‌گردی است؛ پارک‌ها نقش به سزایی در پیوند دادن انسان و طبیعت ایفا می‌کنند. پارک ساعی از پارک‌های معروف و قدیمی تهران است که از جاذبه‌های پایتخت محسوب می‌شود. در این هفتانه؛ هفت دلیل آورده‌ایم برای جذابیت سرزدن به این پارک.

1-پوشش گیاهی

پارک ساعی پوشش گیاهی متنوعی دارد که شامل درختانی از جمله سرو شیرازی، سرو نقره ای، چنار، کاج، سرو تبریزی، برگ بو، افرا، سرو بادبزنی، سرو تبری، نارون، یاس وحشی، ماگنولیا، سدروس، ژنیگو، زالزالک، سیب و گردو است. گستره وسیع پوشش گیاهی در این پارک می‌تواند حس قدم زدن در جنگل را برای شما تداعی کند. درختان پرشمار در فضای پاییزی زیبای این روزها خالی از لطف نیست.   

 

2- جانورانی که در پارک نگهداری می‌شوند

تعداد جانورانی که در پارک نگهداری می‌شوند بسیار کم است. تعداد کم جانوران از جذابیت آنان کم نمی‌کند.  پرندگان زیبایی  مثل طاووس، قو و طوطیهای وحشی همچنین گونه‌هایی مثل  لاک پشت، قوچ، غاز، مرغابی، مرغ عشق، فنج، خرگوش، خوکچه هندی، و سنجاب در این پارک به چشم می‌خورند که دیدنشان می‌تواند تجربه جذابی باشد خصوصا که امکان غذا دادن به آن‌ها فراهم است.

3- مسیرهای پیاده‌روی

مسیرهای پیاده‌روی در پارک ساعی از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود. در این مسیرها هم امکان استفاده از آلاچیق را دارید هم می‌توانید از دیدن مجسمه‌ها لذت ببرید.

4-امکانات فرهنگی و آموزشی

فضای طبیعی و تفریحی تنها چیزی نیست که در پارک ساعی از آن بهره می‌برید. فرهنگسرای بانو در این پارک قرار دارد که با کتابخانه و نگارخانه و سینمایش منتظر خدمت‌رسانی به مراجعان است. ضمن این که درپیست پارک کلاس اسکیت تشکیل می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید از آن استفاده کنید.

5-آرامش

پارک ساعی بین دو خیابان شلوغ واقع شده است. دو خیابانی که شلوغی‌شان می‌تواند کلافه کننده باشد. در چنین شرایطی پناه بردن به پارک ساعی و استفاده از طبیعت سرسبز و گوش سپردن به صدای پرندگان می‌تواند گزینه مناسبی برای تمدد اعصاب و آمادگی برای گذراندن ادامه روز باشد.

6-رستوران

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که خوردن غذا لذت بزرگ زندگی‌تان است؛ پارک ساعی برای شما هم گزینه مناسبی دارد موقعیت این پارک به گونه‌ای است که رستوران‌های زیادی را در اطراف خود می‌بیند و شما می‌توانید در صورت تمایل از امکانات آن استفاده کنید.

7- تردد آسان

پارک ساعی به دلیل واقع شدن در خیابان ولیعصر دسترسی آسانی از هر جای تهران دارد. وسایل نقلیه عمومی هم شما را برای رسیدن به این پارک یاری می‌کنند تا حتی اگر با مشکل جای پارک روبرو هستید بتوانید بدون خودرو به راحتی به این پارک زیبا بروید. اتوبوس‌های بی آرتی که از راه آهن تا تجریش و یا پارک وی حرکت می‌کنند مقابل پارک ساعی ایستگاه دارند و شما را به پارک می‌رسانند.  ‍‍‍

خروج از نسخه موبایل