نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

نمایشگاه بهانه ای برای همگرایی بین هنرمندان، صنعتگران و مصرف کنندگان

نمایشگاه

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در گفت و گوی اختصاصی با هفت گرد به لزوم همگرایی بین هنرمندان، صنعتگران و مصرف کنندگان تأکید کرد.

امروز دومین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی است، استقبال هنرمندان و مشارکت آنها در این نمایشگاه چگونه بوده است؟

استقبال هنرندان ما خیلی خوب بود و من امیدوارم که یک همگرایی بین هنرمندان، صنعتگران و مصرف کنندگان به وجود بیاید و ما بتوانیم به دانش روز مجهز شویم و بتوانیم از قابلیت شبکه های اجتماعی و قابلیت پلتفرم ها برای بازاریابی مدرن در مورد صنایع دستی استفاده کنیم؛ هم در حوزه خلق محصول جدید و کاربردی و هم شیوه ارایه و بسته بندی، قیمت گذاری، استاندارد سازی و شاخص سازی و مطابق با سلیقه مشتری کار کردن. این آرزوی من است برای صنایع دستی و این نمایشگاه بهانه ای شده برای تجمیع همه این انواع.

برای شرکت در نمایشگاه آیا فراخوانی منتشر کردید و انتخاب این هنرمندان به چه صورتی بوده است؟

هنرمندانی که نشان یک هنری دارند، در استان ها احصا شدن؛ چرا که ما کاملاً حمایتی این نمایشگاه را برگزار کردیم و هزینه ای بابت غرفه ها از هنرمندان گرفته نشده است و خود وزارت خانه این هزینه را تقبل کرد؛ یکی تجمیعی در استان ها صورت گرفت و ما از میان آنها بررسی و تولیدکنندگان را برای حضور در نمایشگاه انتخاب کردیم.

یکی از مواردی که در این نمایشگاه در بازدید دیروز آقای وزیر به چشم آمد، خرید هایی بود که ایشان از تولیدکنندگان صنایع دستی انجام دادند و آن بسته بندی محصولات بود که در خور یک کار هنری نیست، برای این مورد چه تمهیدی در نمایشگاه در نظر گرفته شده است؟

بزرگترین مشکل ما بسته بندی است که باید این اتفاق و انتقال دانش بین تولید کننده و شرکت هایی که حوزه بسته بندی فعالیت می کنند، رخ دهد. در همین نمایشگاه 5 شرکت که در حوزه بسته بندی فعال هستند، حضور دارند که قرار است به تولید کنندگان ما سرویس دهند.

حتی این ارتباط می تواند دو سویه باشد و صنایع دستی به بخش بسته بندی کمک کند. صنایع دستی می تواند بسته بندی بخش های دیگر همچون صنایع غذایی و کالاهای دیگر باشد.

آیا در کنار برگزاری نمایشگاه معاونت صنایع دستی برنامه های برای حمایت از هنرمندان در دستور کار خود دارد؟

بله. اساسنامه صندوق احیا و مرمت تغییر کرده است و صنایع دستی جزو آن آمده است و قرار شده است ما یک صندوق حمایت از هنرمندان صنایع دستی داشته باشیم. مضاف بر اینکه شورای ارزشیابی درجه هنری که قبلاً در ارشاد هنرمندان صنایع دستی را درجه بندی می کرد، الان در وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی انجام می شود و خود هنرمندان پیشکسوت، هنرمندان صنایع دستی را ارزیابی می کنند.

خروج از نسخه موبایل