نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

نمایشگاه گردشگری؛ بزرگترین نمایشگاه گردشگری تاریخ جمهوری اسلامی

نمایشگاه گردشگری

سیدمصطفی فاطمی دبیر شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در گفت و گوی اختصای با هفت گرد از حضور بخش های مختلف گردشگری در این نمایشگاه خبر داد.

با توجه به روز دوم نمایشگاه و استقبال مخاطبین از این نمایشگاه ارزیابی شما در این خصوص چیست؟

استقبال امسال خارج از تصور بود، حتی برای خود ما که برگزار کننده این نمایشگاه بودیم. مضاف بر اینکه صنعت گردشگری وضعیت خوبی نداشت و نمایشگاه هم برآیند همان صنعت است و اگر شرایط خوب نباشد، نمایشگاه هم خوب نمی شود، اما علارغم این موضوع با مشارکت و کمک بخش های مختلف از جمله بخش های صنعتی و معدنی با بخش دولتی، نمایشگاه درخوری شد. در همه این سالها من نمایشگاه را نگاه می کردم و تنها عنوان بین المللی را یدک می کشید و نتوانسته بود جایگاه واقعی یک برند نمایشگاهی را در بین نمایشگاه های دنیا به خودش اختصاص دهد. خوشبختانه این دوره بالغ بر 67 هزار متر فضای نمایشگاهی زیر بار رفت و تقریبا بزرگترین نمایشگاه گردشگری تاریخ جمهوری اسلامی را داریم.

بیش از 2000 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه در قالب غرفه ای مختلف شرکت کرده اند و حجم استقبال غرفه دارن بسیار عالی بود. غرفه سازی ها، شکل و شمایل غرفه ها و تنوع قومی از شهر ها و روستاهای دارای جاذبه های گردشگری را شاهد هستیم.

مشارکت خارجی در این دوره نمایشگاه چطور بود؟

بیش از 40 کشور در قالب غرفه یا هیأت های تجاری و گردشگری درنمایشگاه شرکت کرده اند و فضای B2B هم دیده ایم که بخش هایی که غرفه ندارند هم بتوانند مذاکراتشان را انجام دهند.

گردشگری موضوعی یکی از مباحثی است که در این دوره به چشم می خورد، در این خصوص هم توضیحاتی را ارایه می دهید؟

یکی دیگر از بحث های موجود بحث گردشگری موضوعی بود. امسال همه انواع گردشگری حضور پیدا کرده اند و توانندی های کشورمان در قالب های مختلف به نمایش گذاشته شده است؛ همچون گردشگری دریایی، روستایی، عشایری، گردشگری شهری، سلامت، ورزشی و خوراک. همه این بخش ها در این نمایشگاه حضور فعال دارند و قطعا نمی توان در یک روز تمام بخش های این نمایشگاه را بازدید کرد.

خروج از نسخه موبایل