نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی: تاریخ چغازنبیل شگفت‌‌زده‌ام کرد

چغازنبیل

عضو شورای جهانی صنایع‌دستی در سفر به شوش و بازدید از زیگورات چغازنبیل، از شکوه و سر زندگی این اثر ثبت‌ جهانی ابراز شگفتی کرد.

به‌گزارش هفت گرد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در جریان ورود ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی به‌منظور بررسی شرایط شهر دزفول به عنوان نامزد شهر جهانی کپوبافی، علی صالح النجاده از کشور کویت به همراه شکرالله قاسمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خوزستان و سیدمحمد عبودزاده مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان نهم اسفندماه ۱۴۰۱ از نخستین اثر ثبت‌جهانی ایران بازدید کردند.

در این بازدید، النجاده در بدو ورود به محوطه تاریخی چغازنبیل ضمن ابراز خرسندی از فرصتی که در این سفر برای او در دیدن یکی از مهم‌ترین مواریث فرهنگی و تاریخی بشر به وجود آمده است، گفت: این نخستین بازدید من از چغازنبیل است، در این سفر با شکوه و عظمت یکی از بناهای بزرگ بشری مواجه شدم.

این عضو شورای جهانی صنایع‌دستی افزود: باید اعتراف کنم که در بدو ورود با یک شگفتی تاریخی برخورد کردم و احساس می‌کنم پس از قرن‌ها هنوز می‌توان سرزندگی و حیات را در این اثر تاریخی دید و از این همه شکوه به وجد آمدم.

علی النِجاده ادامه داد: پیش از سفر به خوزستان به بخشی از اطلاعات در مورد این بنا دست یافته بودم ولی اصلاً با آن‌چه شنیده‌ام قابل مقایسه نیست. این سفر را مدیون بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی و صنایع شهر دزفولم، سفری که به تماشای یکی از عظیم‌ترین بناهای خشتی تاریخ جهان انجامید.

خروج از نسخه موبایل