نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

گردشگران چینی در راه ایران

گردشگران چینی

به‌گزارش هفت گرد، وزارت فرهنگ و گردشگری چین اعلام کرد صدور مجوز تورهای گردشگری گروهی برای شهروندانش را به ۴۰ کشور دیگر از جمله نپال، ویتنام، ایران، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، یونان و برزیل از ۱۵ مارس ( ۲۴ اسفند) را از سر گرفته است.

 این دومین بسته مقصدهای گردشگری در برنامه راهنمای چین برای تورهای گردشگری گروهی است که پس از بازگشایی مرزها پس از دوران همه گیری ویروس کرونا اعلام شد. بسته نخست برای ۲۰ کشور و منطقه در تاریخ ۶ فوریه ( ۱۷ بهمن ) اعلام شده بود.

ماه گذشته نیز خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) دو گزارش تصویری از جاذبه‌های گردشگری در ایران (شیراز و یزد) منتشر کرد؛ کشوری که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متنوع و فراوان، از جذابیت خاصی نزد چینی‌ها برخوردار است.

این اقدام اخیر دولت چین برای افزایش تعداد مقاصد گردشگری پس از آن اتفاق افتاد که صنعت گردشگری خارجی چین به سرعت در مسیر بازسازی و بهبود پس از همه‌گیری ویروس کرونا طی چند ماه اخیر است. بسیاری از کشورها امیدوارند تا با پشتیبانی گردشگری چین از نظر اقتصادی به شرایط پیش از همه‌گیری کرونا بازگردند.

کارشناسان معتقدند انتظار می‌رود بازگشت بیشتر مسافران چینی صنعت گردشگری جهانی را تقویت کند و خوش‌بینی‌هایی را در اقتصاد جهانی به وجود آورد.

خروج از نسخه موبایل