نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

نقاشی‌های موزه مشهور فرانسوی حراج می‌شوند

چهار تابلو نقاشی که زمانی از دیوار موزه اورسی آویخته شده بودند و چندی پیش به وارثان یک فروشنده مشهور آثار هنری بازگردانده شده بودند در بازار هنر ارائه خواهند شد.

به گزارش هفت‌گرد و به نقل از آرت‌نیوزپیپر،‌ چهار تابلو نقاشی از جمله یک تابلو نقاشی طبیعت بی‌جان کمیاب از «پل گوگن»‌ که زمانی در موزه «اورسی» واقع در پاریس به نمایش گذاشته می‌شدند،‌ ماه آینده به همراه سایر آثار هنر مدرن در حراجی ساتبیز به مزایده گذاشته می‌شوند.

این آثار هنری در سال جاری میلادی و پس از کشمکش طولانی قانونی به وارثان «آمبروز ولار»‌ (Ambroise Vollard)، فروشنده‌ فرانسوی و مشهور آثار هنری بازگردانده شدند.

 

«طبیعت بی‌جان با گل‌های صد تومانی چینی و ماندولین»‌ اثر «پل گوگن»‌

پیش از آنکه این مجموعه نقاشی‌ها در شانزدهم مه به مزایده گذاشته شوند، در پاریس به نمایش گذاشته شدند. تابلو نقاشی «طبیعت بی‌جان با گل‌های صد تومانی چینی و ماندولین»‌ اثر «پل گوگن»‌ در حالی حراج می‌شود که ارزش تقریبی آن بین ۱۰ الی ۱۵ میلیون دلار برآورد شده است. به گفته مسوولان حراجی ساتبیز این نقاشی در سال ۱۸۸۵ و زمانی خلق شده است که «گوگن»‌ به طور تمام وقت به خلق‌ آثار هنری مشغول شده بود و استفاده از رنگ‌های سرزنده را آغاز کرده بود.

«منظره کنار دریا»‌ اثر «پیر اگوست رنوآر»

از دیگر نقاشی‌های این مجموعه به «منظره کنار دریا»‌ اثر «پیر اگوست رنوآر» می‌توان اشاره کرد که ارزش آن بین یک الی ۱.۵ میلیون دلار تخمین زده شده است. همچنین یک طراحی به نام «داوری پاریس»‌ که با گچ قرمز و توسط «رنوآر»‌ انجام شده است با قیمت ۳۰۰,۰۰۰ الی ۵۰۰,۰۰۰ دلار و یک نقاشی آبرنگ روی کاغذ به نام «زیر درختان»‌ اثر «پل سزان»‌ نیز با قیمت ۲۵۰,۰۰۰ الی ۳۵۰,۰۰۰ حراج می‌شوند.

در ماه فوریه و پس از یک دهه کشمکش قانونی،‌ دادگاهی در پاریس به موزه اورسی دستور داد این چهار نقاشی را که در جریان جنگ جهانی دوم ربوده شده و به موزه‌های آلمانی فروخته شده بودند را به وارثان اصلی آن‌ها بازگردانند.

خروج از نسخه موبایل