نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

تاریخ برگزاری اسکار اعلام شد

آکادمی علوم و هنرهای سینمای اسکار اعلام کرد که مراسم اسکار ۲۰۲۴ همانند سال گذشته در دومین یکشنبه ماه مارس (۱۰ مارس ۲۰۲۴) برگزار خواهد شد.

به گزارش هفت‌گرد به نقل از هالیوود ریپورتر، در سال‌های قبل، مراسم اعطای جوایز سینمایی اسکار حداقل از ۹ فوریه (در سال ۲۰۲۰، آخرین مراسم قبل از همه‌گیری کووید-۱۹) و حداکثر ۲۵ آوریل (۲۰۲۱، اولین مراسم تحت تأثیر همه‌گیری) برگزار شده بود اما طبق اعلام آکادمی، نود و ششمین دوره این جوایز روز ۱۰ مارس (۲۰ اسفند ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد

آخرین مهلت ارسال آثار برای شاخه‌های عمومی چهارشنبه، ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۴ آبان) خواهد بود و پنجره واجد شرایط بودن آثار برای رقابت در جوایز اسکار نیز مانند همیشه، در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۱۰ دی ماه) به پایان می‌رسد.

رای گیری مقدماتی برای تعیین نامزدهای اسکار از ساعت ۹ صبح به وقت محلی پنجشنبه ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۳ آذر) تا ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی دوشنبه ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۷ آذر) برگزار می‌شود و فهرست نامزدهای اولیه اسکار در روز پنجشنبه ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۳۰ آذر) اعلام می‌شوند.

رای‌گیری نهایی برای معرفی نامزدهای اسکار از ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۱ دی ماه) آغاز می‌شود و در ساعت ۵ بعد از ظهر روز سه‌شنبه، ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۶ دی ماه) به پایان می‌رسد. اعلام نامزدهای اسکار یک هفته پس از پایان رای‌گیری نامزدها، در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ (۳ بهمن) اعلام می‌شود.

در مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» طبق پیش بینی‌ها هفت جایزه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و سه جایزه بازیگری را به خود اختصاص داد و درام ضدجنگ و آلمانی «در جبهه غرب خبری نیست» هم موفق به کسب ۴ جایزه از جمله بهترین فیلم خارجی سال شد.

خروج از نسخه موبایل