نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

اردبیل ظرفیت بالایی برای جذب ‌گردشگر و سرمایه‌گذار خارجی دارد

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) اردبیل را جزو شهرهای دارای ظرفیت‌ بالا برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار خارجی در حوزه‌های زیرساخت های گردشگری برشمرد.

به گزارش هفت‌گرد به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، دارخسرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی(اکو) بیان کرد: بر اساس آیین جدید اکو هرساله یکی از شهرهای تاریخی فرهنگی و دارای ظرفیت گردشگری به‌عنوان پایتخت گردشگری انتخاب می‌شود.
او به انتخاب شهرهای دوشنبه و ساری در سال‌های گذشته و سبز و‌ ارزرون برای دو سال آتی اشاره کرد و ادامه داد:  اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری برای سال ۲۰۲۳ انتخاب شده و آنچه در روز اول شاهد بودم گواه پتاسیل بالای اردبیل برای جذب گردشگران است.
ناظری با اشاره به اهمیت انتخاب پایتخت‌های گردشگری برای هر سال، افزود: هدف سازمان نیز افزایش  جذب گردشگران همچنین تشویق و ترغیب آن‌ها از طریق تبلیغات و انجام پروژه‌های خاص است.
دبیرکل اکو با قدردانی از وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حضورش در این رویداد بین‌المللی، ادامه داد: بسیار خرسندم که فرصتی فراهم‌ شد از شهری که تعریفش را بسیار شنیده بودم بازدید کنم.
او ابراز امیدواری کرد که رویداد معرفی اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو با موفقیت انجام شود و ره‌آورد خوبی را نصیب استان کند.
ناظری درباره فعالیت‌های سازمان در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذتری در زیرساخت‌های گردشگری گفت:  گردشگری یکی از حوزه‌های اولویت‌دار سازمان در زمینه سرمایه‌گذاری است که به‌عنوان شاخصه نخست شهرها باید برای سرمایه‌گذا ان جالب باشد. در سازمان تمام تلاشمان بر این است که با استفاده از تجارب بین‌المللی در این زمینه گام‌های مثبتی برداشته و شرایط لازم مهیا شود.
او‌ در پایان با بیان اینکه اردبیل دارای ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بالایی است، ابراز امیدواری کرد
هر ساله بیش از سال قبل به سمت جذب سرمایه‌گذار خارجی و و تقویت زیرساخت‌های گردشگری پیش برود.

خروج از نسخه موبایل