نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

رویدادهای هفته صنایع‌دستی در اصفهان آغاز می‌شود

رویدادهای هفته صنایع‌دستی در اصفهان آغاز می‌شود/ توزیع رویدادها در راستای تمرکززدایی و ایجاد هم‌گرایی بین استان‌ها

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با اشاره به تاکید مهندس ضرغامی در راستای تمرکززدایی رویدادها و فعالیت‌های مربوط به حوزه صنایع‌دستی، بیان کرد: رویدادهای هفته صنایع‌دستی از اصفهان شهر جهانی صنایع‌دستی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز و دیگر برنامه‌ها نیز در سطح تمامی استان‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش هفت‌گرد به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در وبینار اعلام برنامه‌های هفته صنایع‌دستی با حضور معاونان صنایع‌دستی ادارات کل ۳۱ استان کشور که صبح امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، از همکاری معاونان صنایع‌دستی استان‌ها در ایام نوروز و برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی همچنین حضور پررنگ در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و افزود: هم‌‌گرایی شکل‌گرفته بین صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و ‌گردشکری کاملا مشهود است.

او با اشاره به نگاه ویژه مهندس ضرغامی به حوزه صنایع‌دستی بر راه‌اندازی فروشگاه‌های صنایع‌دستی در تمامی پایگاه‌های ملی و جهانی تاکید کرد.

جلالی به ارائه ایده‌ها، نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها در هفته صنایع‌دستی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به همکاری‌های شکل گرفته با استاندارها و شهرداری‌ها انتظار داریم ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان‌ها به بهترین شکل و بالاترین کیفیت نمایش داده شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با اشاره به اینکه چرایی کار نباید فدای چگونگی آن شود، بر اهمیت اجرای تمامی برنامه‌ها در راستای تحقق خط و هدفی مشخص تاکید کرد.

جلالی تمرکززادیی را یکی از تاکیدات و‌ سیاست‌های مهندس ضرغامی برشمرد و افزود: برهمین اساس رویدادهای هفته جهانی صنایع‌دستی از اصفهان به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین شهر کاشان و سمیرم که پرونده‌های آن‌ها تکمیل و در حال ارسال است، آغاز خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، تصریح کرد: فعالیت‌ها و رویدادهای دیگر نیز در سطح استان‌ها توزیع‌ می‌شود که نهایتا به هم‌گرایی و شکل‌گیری نظام شبکه‌ای همچنین ایجاد فضای نشاط در هفته صنایع‌دستی منجر شود.

جلالی جشنواره فجر صنایع‌دستی را دارای رویکرد مردمی و هفته جهانی صنایع‌دستی را با رویکرد توجه به سیاست‌گذاران و نقش‌آفرینان صنایع‌دستی عنوان کرد.

او صنایع‌دستی را حلقه اتصال میراث‌فرهنگی و گردشگری و دارای ظرفیت خاطره‌سازی دانست و افزود: صنایع‌دستی امری فرابخش در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. نقش‌آفرینی در سطح ملی و اتصال به بخش خصوصی و برون‌سپاری در حوزه عملیات به میزان خلاقیت شما بستگی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، با بیان اینکه عناصر موزه‌ای می‌تواند دست‌آویز صنایع‌دستی باشد بر اینکه صنایع‌دستی باید در هر رویداد استانی ‌قلاب همچنین ظرفیت‌ها و چگونگی بهترین استفاده از آن احصا شود، تاکید کرد.

جلالی درگیر کردن اتاق‌های بازرگانی استان‌ها و استفاده از ظرفیت مشاوره‌ای آن‌ها را نیز از جمله راهکارهای راهگشا دانست.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با اشاره به امضای تفاهمنامه‌‌ با انجمن بوم‌گردی‌ها که اخیرا انجام شد، بر استفاده از ظرفیت بوم‌گردی‌ها برای نمایش آثار هنرمندان و استادان بومی تاکید کرد.

او با بیان اینکه هیچ منعی برای برگزاری حراج‌ها وجود ندارد و مجوز حراج با قید داشتن شرایط لازم صادر می‌شود، افزود: به هیچ عنوان صدور مجوز ملی حراج انحصاری نیست؛ متقاضیان حراج در استان‌ها معرفی شوند.

جلالی در ارتباط با معظل بیمه هنرمندان صنایع‌دستی، متذکر شد: بودجه دولتی برای بیمه تمامی هنرمندان کفاف نمی‌دهد و در صدد هستیم سناریوهای متعدد براساس اقتضائات مختلف تعریف شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با اشاره به طراحی سامانه صنایع‌دستی، افزود: پیگیر هستیم در هفته صنایع‌دستی سامانه جدیدی با ظرفیت گزارش‌گیری و تفویض اختیار در هفته صنایع‌دستی رونمایی شود.

او با بیان اینکه صدور کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی در حال انجام است، افزود: در تلاش هستیم تا ۲۰ خرداد برای هنرمندانی که دارای نشان یک هنری هستند به‌صورت نمادین کارت شناسایی صادر شود.

همچنین در این جلسه مدیران کل معاونت صنایع‌دستی و معاونان صنایع‌دستی استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، فارس، قم و تهران به نمایندگی از دیگر استان‌ها به ارائه برنامه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

خروج از نسخه موبایل