نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

«جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی» پلی بین هنرمندان صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی است/ نمایش هنرهای سنتی ۱۶ شهر و روستای جهانی در شیراز

دبیر جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی از برگزاری نمایشگاه آثار فاخر صنایع‌دستی به عنوان یکی از برنامه‌های این جشنواره در شیراز خبر داد و گفت: این جشنواره پلی بین هنرمندان و میراث‌فرهنگی است.

به گزارش هفت‌گرد، علی رضا تابش بیان کرد: با بیان اینکه نمایشگاه آثار فاخر صنایع‌دستی به منظور ترویج و معرفی صنایع‌دستی به عنوان یک اقتصاد هویت بنیان در حاشیه برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای دیده شده است، اظهار کرد: صنایع‌دستی روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است.

او افزود: طبق مصوبه شورای سیاستگذاری این جشنواره، با همت معاونت صنایع دستی و اداره کل فارس و هنرمندان پرآوازه صنایع دستی این استان، تلاشمان بر این است تا با نمایش ظرفیت‌ها و پتانسیل صنایع دستی فارس در چارچوب برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی زنده، با مشارکت مردم و انجمن‌ها و نهادهای تخصصی جلوه‌هایی از این میراث ملی ایرانیان را عرضه کنیم.

این مسئول با اشاره به این که مردم به خصوص جوانان مخاطب برنامه‌های متنوع این جشنواره در شیراز هستند، تصریح کرد: در نمایشگاه صنایع دستی شیراز، صنایع دستی و هنرهای سنتی ۱۶ شهر و روستاهای جهانی به نمایش در خواهد آمد.

او افزود: در این نمایشگاه صنایع دستی، دو هنرمند حضور خواهند داشت که به صورت زنده و تجربه محور اجرا خواهند کرد تا مردم با فرایند تولید اثر هنری آشنایی بیشتری پیدا کنند.

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از راه اندازی مرکز عرضه محصولات صنایع دستی در «گذر حافظ» خبر داد و گفت: مشارکت معنادار هنرمندان از سراسر کشور و ارسال بیش از سه هزار اثر در بخش‌های مختلف این جشنواره از مزیت های جشنواره امسال است. از طرفی امسال به لحاظ کیفی در برخی از بخش‌ها، رشد کیفی موثری را در آثار دریافت شده شاهد هستیم و امیدواریم مردم شیراز و مخاطبان جشنواره بتوانند در فرصت چند روزه برگزاری، این آثار را ببینند و درباره آن بحث و گفتگو داشته باشند چرا که این جشنواره پلی بین هنرمندان و میراث فرهنگی است.

تابش توجه هنرمندان به روایت‌گری خلاقانه در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را یکی از اثرات این جشنواره ذکر کرد و افزود: به بهانه برگزاری این دوره از جشنواره در شیراز، هشت فیلم مستند کوتاه با هدف معرفی هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس و به سفارش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تهیه و تولید شد.

او در خصوص فهرست فیلم‌های پرتره هنرمندان صنایع‌دستی فارس تصریح کرد: مستند «هفت رنگ» ساخته امین برنجکار، مستند «مانی» ساخته افشین آریافر، مستند «صفر کاری» ساخته بهرام سلمانی، مستند «صدر قلم» ساخته مهدی فلامرزی، مستند «فروزان» ساخته محمد ناصری‌راد، مستند «بازگشت عکس‌ها» ساخته علی بلندنظر ، مستند «میراث دستان ماندگار» ساخته امیر قربانی و مستند «چهل تن» ساخته امین قناد شیرازی آثاری هستند که در این بخش فعالیت می کنند.

او با تاکید بر معرفی هنرمندان صنایع‌دستی به زبان هنر و رسانه اظهار کرد: اقدامی که در فارس شده قابل تقدیر است و این جریان می‌تواند در همه استان‌های کشور مورد توجه هنرمندان و تولیدکنندگان محتوا قرار گیرد.

سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی با شعار «ایران ما میراث ما؛ میراث ما ایران ما» نیمه دوم آبان‌ماه در شهر تاریخی شیراز برگزار می‌شود.

منبع: میراث آریا

خروج از نسخه موبایل