نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

فراخوان سومین دوره جشنواره عکس، فیلم و سفرنامه نوروزی

 به‌گزارش پایگاه خبری هفت گرد، به‌ نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سرزمین ایران با فرهنگ و هنر غنی، تنوع اقلیمی، گوناگونی اقوام، مراسم و آیین­‌ها سرآمد تمامی کشورهای منطقه و جهان است. طبیعت و تنوع رنگ در گستره سرزمین ایران و زیبایی مراسم و آیین­‌ها و نیاز به توسعه نشاط اجتماعی در سراسر این سرزمین ایجاب می‌کند که این زیبایی‌­ها به گونه‌­ای نمود پیدا کنند.

با این هدف و به بهانه آغاز «سده نو» جشنواره فیلم، عکس و سفرنامه ­‌نویسی ویژه نوروز ۱۴۰۱ با برگزاری مسابقه رقابتی در بخش­‌های ذیل، راهی ساده، جذاب و خلاقانه برای به اشتراک گذاشتن تجربیات سفرهای نوروزی در داخل کشور در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

بخش‌­های جشنواره

این جشنواره به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با عنوان «ایران زیبا در نو سده» در بخش‌­های زیر برگزار خواهد شد:

اهداف و رویکرد جشنواره

موضوعات جشنواره

گاه‌شمار جشنواره

– آخرین مهلت ارسال آثار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

– داوری و اعلام نفرات برگزیده: ۷ الی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

شرایط شرکت در بخش عکس جشنواره

سرزمین ایران با جغرافیایی گوناگون اقوام دارای مراسم و آیین­های متنوع هنگام نوروز و در ارتباط با زندگی، طبیعت و معماری است. از این‌رو لزوم حضور مردم و مخاطبین عام و عکاسان حرفه­ایی و آماتور در این رقابت اهمیتی چندان یافته و ارائه و ثبت لحظاتی ناب و در خور تامل، در این شرایط محقق می­‌شود.

شرایط شرکت در بخش فیلم جشنواره

این بخش در یک فضای رقابتی سازنده و با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای جوان و ایجاد جریان مستقل فیلمسازی در حوزه‌­های مرتبط با وظایف و اولویت ­های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌­شود.

تبصره: شرکت انواع مختلف فیلم در قالب تیزر، کلیپ، هایپرلپس، تایم لپس و… که دو عنصر ایجاز و انسجام در محتوا و ساختار را رعایت کرده باشند مورد نظر برگزارکنندگان جشنواره است.

شرایط شرکت در بخش سفرنامه‌ نویسی داخلی جشنواره

این بخش برای ترویج فرهنگ سفر و به اشتراک‌­گذاری دانش و تجربه مسافران نوروزی در معرفی شهرها و جاذبه‌­های گردشگری و فرهنگی آنها برگزار می‌­شود.

نحوه ارسال آثار

علاقه‌مندان می‌­توانند آثار خود را به همراه مشخصات خود شامل:  نام و نام خانوادگی، کد ملی، تلفن تماس و اطلاعات اثر، به آدرس اینترنتی  farhangi@mcth.ir و یا شماره واتساپ ۰۹۳۷۶۱۶۱۲۸۴ ارسال کنند.

خروج از نسخه موبایل