نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

چهره های قدرتمند سینمای ایران هم در مدیریت سینما سهیم شدند

به گزارش پایگاه خبری هفت‌گرد با انتصاب هشت عضو شورای راهبردی اکران فیلم توسط رییس سازمان سینمایی چهره‌های قدرتمند و متنفذ سینمای ایران که در طول ماههای گذشته از دایره قدرت سازمان سینمایی بیرون مانده بودند به این مجموعه پیوستند.
طبق حکم صادره از سوی رییس سازمان سینمایی مدیرعامل خانه سینما(منوچهر شاهسواری)، رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران(غلامرضا موسوی)، رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران(علی سرتیپی)، رئیس انجمن سینماداران(محمد قاصد اشرفی)، رئیس کانون کارگردانان(محسن امیریوسفی) در کنار مدیرعامل موسسه سینما شهر(هاشم میرزاخانی) و معاون نظارت و ارزشیابی(حبیب ایل بیگی) و مدیرکل نظارت بر نمایش(محمد رضا فرجی)به عنوان اعضای شورای راهبردی اکران فیلم منصوب شدند.
پنج چهره ابتدایی این فهرست از افراد صاحب نفوذ و قدرت در سینمای ایران هستند که به واسطه حضور در تشکل‌های خصوصی و صنفی دارای قدرت تاثیرگذاری فراوانی هستند و حالا با حضور این افراد در دایره قدرت، به نظر می‌رسد تعامل‌ سازمان سینمایی با بدنه سینما تقویت خواهد شد.
شورای عالی اکران وظایفی همچون: بررسی و ایجاد راهکارهای موثر در تامین نیازهای نمایش، پیشنهاد شیوه‌های حمایتی اکران فیلم های سینمایی، برنامه ریزی اکران فیلم های تولید شده دوران کرونا، تدوین و اصلاح آیین نامه شورای صنفی نمایش، تقویت و توسعه بازار داخلی سینمای ایران، صیانت از حقوق مخاطبان سینمای ایران، توجه به اولویت های فرضی کشور در برنامه ریزی و تدوین آئین نامه اکران و… را به عهده دارد. سینما مثبت امیدوار است این شورا به جای تبدیل شدن به تشکلی ناکارآمد بتواند تاثیرهای مثبتی بر اکران بگذارد.

خروج از نسخه موبایل