نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

پیشنهاد راه اندازی بنیاد نظامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری هفت‌گرد و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با تقدیر از همکاری و همراهی سازمان‌ها و نهادهای فعال در ستاد بزرگداشت حکیم نظامی، گفت: در پی برگزاری موفق رویداد بزرگداشت حکیم نظامی و با موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی حکیم نظامی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده‌ایم تا از این طریق بتوانیم در معرفی این شاعر پارسی‌سرا اهتمام بیشتری داشته باشیم.

و افزود: از دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم در معرفی حکیم نظامی همچنان کوشا باشند و با تلاش و اقدامات ارزنده خود، نام و آثار حکیم نظامی را زنده نگه دارند.

رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی با اشاره به برخی اقدامات و فعالیت‌های این ستاد در طول برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی، بیان کرد: در همه استان‌ها برنامه‌های مختلفی به ویژه از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و کتابخانه‌های عمومی در راستای بزرگداشت این حکیم شاعر برگزار شد که قابل تقدیر است.

مدیرکل حوزه وزارتی تاکید کرد: باید آثار بیشتری پیرامون حکیم نظامی در حوزه‌های مختلف هنری تولید شود و در این زمینه برنامه‌سازی‌های متنوعی داشته باشیم. حوزه‌های مختلف از جمله: انجمن آثار و مفاخر، فرهنگستان هنر، سازمان صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی‌های فرهنگی، موزه هنرهای معاصر، شهرداری تهران، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی  و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و آموزش و پرورش و… همکاری‌های خوبی در برگزاری برنامه‌های بزرگداشت حکیم نظامی داشتند.

رییس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی افزود: یکی از برنامه‌های دولت مردمی ایجاد ارتباط صمیمانه فرهنگی و ادبی بین دولت و مردم است زیرا از این طریق برنامه‌های فرهنگی و هنری قوام و ماندگاری بیشتری پیدا می‌کند. موضوع محرومیت‌زدایی از برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های دولت مردمی است و درصدد معرفی چهره‌های ناشناخته ادبی و فرهنگی کشورمان هستیم.

او درباره همکاری‌های مشترک با نهادها و بخش‌های مختلف در راستای معرفی حکیم نظامی ادامه داد: آمادگی همکاری برای تولید فیلمنامه، فعالیت‌های پژوهشی، محتواسازی و… را داریم.

خروج از نسخه موبایل