نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

برگزاری نخستین جشنواره موسیقی حماسی اندیکا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیکا از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی اندیکا، آواز‌های حماسی بختیاری در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هفت‌گرد، جشنواره موسیقی حماسی اندیکا به همت انجمن موسیقی شهرستان اندیکا و با حمایت استدیو پیوند ایران زمین و انجمن موسیقی استان، نخستین جشنواره آواز‌های حماسی بختیاری در اواسط اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در شهرستان اندیکا برگزار می‌شود.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیکا این جشنواره در گستره‌ی منطقه‌ای استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد به صورت رقابتی در بین سنین ۱۵ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود و هدف اصلی از برگزاری این جشنواره نیز کشف و حمایت از استعداد‌های منطقه است.

او همچنین گفت: این جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود که بخش اول شامل آواز‌ها و مقام‌های فولک حماسی بختیاری است و بخش ویژه به مقام حماسی آعلیداد و آواز‌های آیینی و مذهبی بختیاری اختصاص دارد.

قاسم بخشوده مسئول انجمن موسیقی، رئیس جشنواره است، داریوش اسکندری دبیر هنری، پویا محسنی مشاور هنری، نیما ظفری روابط عمومی و اساتید دیدار محمودی، فرهنگ تیرگیر و پارسا برخورداری داوری آثار ارسالی این جشنواره را بر عهده دارند.

خروج از نسخه موبایل