نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

ایجاد «صندوق ضمانت» برای حمایت از زنان سرپرست خانوار 5 دهک اول درآمدی

انسیه خزعلی: با تشکیل «صندوق ضمانت» و با همکاری وزارت کار، امید داریم بتوانیم پوشش دهی خوبی را برای آن دسته از زنان سرپرست خانواری که جزو دهک‌های یک تا پنج هستند و در عین حال تحت حمایت کمیته امداد نیز نیستند، داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری هفت‌گرد، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به تصویب «صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار» در جلسه نخست ستاد ملی زن و خانواده دولت سیزدهم، درباره جزئیات این صندوق گفت: با تشکیل این صندوق و با همکاری وزارت کار، امید داریم بتوانیم پوشش دهی خوبی را برای آن دسته از زنان سرپرست خانواری که جزو دهک‌های یک تا پنج هستند و در عین حال تحت حمایت کمیته امداد نیز نیستند، داشته باشیم.

زن سرپرست خانواده

انسیه خزعلی در حاشیه جلسه نخست ستاد ملی زن و خانواده دولت سیزدهم که روز گذشته با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: جلسه ستاد ملی زن و خانواده بعد از چند ماه کار کارشناسی و فرا قوه‌ای بر روی مصوباتی که قرار بود در این جلسه ستاد پیشنهاد داده شود، برگزار شد.

 وی با بیان اینکه قرار بود چهار پیشنهاد در نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده دولت سیزدهم ارائه شود که به دلیل کمبود وقت و زمان تنها دو پیشنهاد تصویب شد و فرصت برای سایر پیشنهادات باقی نماند، این را هم گفت که رئیس جمهوری قول دادند در اولین فرصت برای بررسی سایر پیشنهادات جلسه‌ای برگزار شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری درباره جزئیات مصوبات نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده، توضیح داد: اولین مصوبه مربوط به «صندوق ضمانت  زنان سرپرست خانوار» است. یکی از مشکلاتی که ما در استان‌ها با آن مواجه‌ایم این است که زنان سرپرست خانوار به دلیل نداشتن ضامن نمی‌توانند وام اشتغال دریافت کنند و به همین دلیل بسیاری از اعتباراتی که در این راستا برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است، جذب نمی‌شود.

خزعلی تصریح کرد: با تشکیل این صندوق و با همکاری وزارت کار، امید داریم بتوانیم پوشش دهی خوبی را برای آن دسته از زنان سرپرست خانواری که جزو دهک‌های یک تا پنج  هستند و در عین حال تحت حمایت کمیته امداد نیز نیستند، داشته باشیم، البته تعداد این زنان نیز کم نیست و حدودا بیش از ۲ میلیون نفر هستند و امیدواریم بتوانیم حمایت و کمکی برای اینها داشته باشیم.

وی با اشاره به مصوبه دوم این جلسه و با بیان اینکه این مصوبه مربوط به ساختار معاونت و مشاوران امور زنان در وزارتخانه‌ها و سازمانها است، افزود: در این جلسه ارتباطی که معاونت باید با این مشاوران داشته باشد و جایگاهی که این مشاوران باید در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها داشته باشند مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این مشاوران ارتقای جایگاه داشته باشند. پست‌هایی به این مشاوران داده شود تا در سطح معاون و مدیر کل باشند و در تصمیم گیری‌های کلان سازمان و وزارتخانه دخالت داده شوند و در تمام شوراها نظر آنها گرفته شود و درواقع صاحب رای و نظر در شوراها باشند.

زنان سرپرست خانواده

خزعلی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه در طول هشت سال گذشته تنها سه مرتبه جلسه ستاد ملی زن و خانواده برگزار شده است و با تاکید بر اینکه جلسات این ستاد باید با توجه به نیاز زنان با فاصله کم از هم برگزار شوند، خاطر نشان کرد: امید داریم بتوانیم قانون های حمایتی بانوان را با  با کار کارشناسی در این جلسات ارائه دهیم و این جلسات زود به زود برگزار شوند. در خصوص جلسه بعدی ستاد ملی زن و خانواده نیز امیدواریم بتوانیم در هفته‌های آینده از رئیس جمهوری وقت بگیریم.

خروج از نسخه موبایل