نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

تأمین نیازهای سازمان حفاظت محیط‌زیست با محصولات داخلی دانش‌بنیان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: اهتمام و عزم جدی داریم که نیازهای سازمان با اولویت حمایت از محصولات داخلی دانش‌بنیان دارای گواهی استاندارد، تأمین شود.

به گزارش پایگاه خبری هفت‌گرد، علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست روز شنبه 27 فروردین 1401 در جلسه شورای راهبردی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در پیام نوروزی سال جاری که تأکید فرمودند: «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» موجب پیشرفت محسوس در همه اهداف اقتصادی خواهد بود ما هم در سازمان حفاظت محیط‌زیست اهتمام و عزم جدی داریم که نیازهای سازمان در ستاد و استان‌ها با اولویت حمایت از محصولات داخلی دانش‌بنیان دارای گواهی استاندارد تأمین شود.

نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای سازمان حفاظت محیط‌زیست
سلاجقه  با مهم برشمردن حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در همه حوزه‌های محیط‌زیست  خاطرنشان کرد : نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای سازمان حفاظت محیط‌زیست  بسیار حائز اهمیت است و تلاش خواهیم کرد در برنامه هفتم توسعه از ظرفیت‌های این شرکت‌ها و پارک‌های علم و فناوری به‌صورت ویژه استفاده شود.

وی  همچنین از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را تشکیل  واحد ارتباط با صنعت و دانشگاه در دفتر مدیریت اقتصاد و فناوری محیط‌زیست سازمان عنوان و خاطرنشان کرد: کلیه نیازهای تحقیقاتی -کاربردی سازمان حفاظت محیط‌زیست با فراخوان عمومی  در پرتال سازمان اطلاع‌رسانی و بعد از تصویب در شورای پژوهشی سازمان اجرا خواهد شد.

شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه محیط‌زیست
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه محیط‌زیست خبر داد و گفت :در حال برنامه‌ریزی اجرای ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان با اولویت‌های فناورانه در حوزه محیط‌زیست در پارک پردیسان به مساحت 270 هکتار به‌صورت پایلوت هستیم .

معاون رئیس‌جمهور استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و تشکل‌های مردمی را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد : در سال گذشته تلاش کردیم از طریق حضوری و غیرحضوری با سمن‌ها ، مدیران گروه‌های آموزشی محیط‌زیست ، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و روسای دانشکده‌های محیط‌زیست و دانشگاه‌های کشور جهت اجرای برنامه‌های راهبردی سازمان حفاظت محیط‌زیست ارتباط برقرار کرده و ازنقطه‌نظرات و تجربیات این عزیزان استفاده کنیم.

ارزیابی عملکرد مدیران با این دو مؤلفه و شعار عملکردی سازمان که «محیط‌زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» انجام خواهد شد.
سلاجقه گفت :در سازمان حفاظت محیط‌زیست کارگروه ستاد جهاد تبیین در معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان ایجادشده است و مدیران ستادی و استان‌ها مکلف هستند کلیه اقدامات و برنامه‌های عملیاتی منطبق با رئوس سند تحول دولت و فرمان سال را در دستور کار خود قرار دهند. و ارزیابی عملکرد مدیران با این دو مؤلفه و شعار عملکردی سازمان که «محیط‌زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» انجام خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهور گفت :مهم‌ترین اقدامی که در دستور کار سازمان حفاظت محیط‌زیست جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان  قرارگرفته است خرید محصولات داخلی می‌باشد که باهدف تقویت بازار کسب‌وکار نخبگان کشور انجام خواهد شد.
وی در ادامه گفت : در نظر داریم دربیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های دانش‌بنیان باهدف حمایت از این شرکت‌ها و مراکز رشد با همکاری  صندوق ملی محیط‌زیست تدوین و امضاء شود.

تقویت دیپلماسی محیط‌زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین از برگزاری اجلاس وزرا و مقامات عالی‌رتبه کشورهای هم‌جوار پیرو سیاست‌های 15گانه محیط‌زیست ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تقویت دیپلماسی محیط‌زیست و تکلیف رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت بر رفع معضل ریز گردها از طریق تعامل با کشورهای همسایه و باهدف ارتقای همکاری‌های بین‌المللی محیط زیستی به مدت یک روز خبر داد و گفت : تلاش خواهیم کرد با تهیه یک سند و بیانیه برای ایجاد یک وفاق بین‌المللی در جهت حل مسائل محیط زیستی منطقه بخصوص در حوزه گردوغبار، بیابان‌زدایی و آب  ، گام‌های مؤثری بین 15 همسایه هم‌جوار ایران برداشته شود .

سلاجقه در ادامه خاطرنشان کرد: رویکرد اساسی این دولت تحول‌گرایی و عدالت محوری است و رئیس‌جمهور محترم همواره از دولت‌مردان دولت سیزدهم و همه خدمتگزاران و دلسوزان نظام می‌خواهد به‌صورت شبانه‌روزی و مدیریت انقلابی برای حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور تلاش کنند .

وی گفت : مرکز نوآوری محیط‌زیست سازمان به مساحت دو هزار مترمربع در استان آذربایجان شرقی با همکاری وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری و باهدف حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایده‌های مرتبط با محیط‌زیست و زمینه‌سازی جهت تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی خواهد شد .

خروج از نسخه موبایل