نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

کشف نقاشی ارزشمند 400 ساله در انبار یک بنای تاریخی

یک تابلو نقاشی ارزشمند به طور اتفاقی در بنایی تاریخی واقع در استرالیا کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری هفت‌گرد و به نقل از گاردین، یک تابلو نقاشی ۴۰۰ ساله هلندی که ارز آن پنج میلیون دلار برآورد شده است در ملکی واقع در ایالت نیو ساوت ولز در استرالیا کشف شد.

کشف نقاشی ارزشمند 400 ساله

این تابلو نقاشی که با عنوان «طبیعت بی‌جان»‌ شناخته می‌شود، به قرن هفدهم میلادی تعلق دارد و یک میز غذاخوری مجلل را با چیدمان معمول عصر طلایی هلند به تصویر می‌کشد و گمان می‌رود به هنرمندی به نام «گرت ویلمز هدا»‌ تعلق داشته باشد.

با این حال برخی از کارشناسان معتقدند این نقاشی اثر مشترک و نتیجه همکاری این هنرمند با پدر مشهورش یعنی «ویلم کلس هدا» است که ارزش آثارش اغلب به میلیون‌ها دلار می‌رسد.

این اثر هنری در مجموعه ساختمان‌های تاریخی «وودفورد آکادمی»‌ و در انبار این مجموعه کشف شده است.

مدیر این مجموعه، کشف یک نقاشی اصل قرن هفدهمی در انبار یکی از این ساختمان‌ها را اتفاقی فوق‌العاده و کشف امضا هنرمند در این نقاشی را شانسی که یک در میلیون ممکن بود به آن‌ها رو کند،‌ توصیف کرد.

تابلو نقاشی «طبیعت بی‌جان»‌ به عنوان بخشی از جشنواره سال ۲۰۲۲ میراث استرالیا که در چهاردهم مه برگزار می‌شود در «آکادمی وودفورد»‌ به نمایش گذاشته خواهد شد. 

عصر طلایی هلند دوره‌ای از تاریخ یعنی حوالی ۱۵۸۸ تا ۱۶۷۲ را در برمی‌گیرد که در آن تجارت، علم،‌ هنر و ارتش هلند در اروپا به قدرت رسید. منبع : خبرگزاری ایسنا

خروج از نسخه موبایل