کاظمیفرد: «بهرهمندی حداکثری از فناوریهای نوین و دانشبنیان»، «گسترش خدمات الکترونیک قضایی» و «تسهیل دسترسی مردم به عدالت»، «اجرای سند تحول قضایی»، «شکلدهی به زیست بوم قوه قضاییه در بستر فناوری به همراه تعامل حداکثری با سایر نهادها»، مهمترین اولویتهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱ هستند.
به گزارش پایگاه خبری هفت گرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به تکلیف قانونی برای تمامی دستگاهها در زمینه راهاندازی پنجره واحد خدمات هوشمند، اظهار کرد: قوه قضاییه به منظور تحقق اهداف «قوه قضاییه هوشمند» و ارائه خدمات الکترونیکی به افراد جامعه و کاهش مراجعات مردمی، تا کنون پنجره واحد خدمات قضایی را در درگاه ملی قوه قضاییه با ۲۰ خدمت قضایی راهاندازی کرده و این خدمات با استفاده از شناسه ثنا قابل دسترسی هستند.
وی افزود: مردم با استفاده از درگاه ملی قوه قضاییه میتوانند بدون مراجعه حضوری، از خدماتی نظیر «پیگیری پرونده»، «ابلاغ الکترونیکی»، «شرکت در جلسات رسیدگی مجازی» و سایر ارتباطات با دستگاه قضایی بهرهمند شوند.
کاظمیفرد با اشاره به راهاندازی خدمات الکترونیکی «دادخواست از راه دور بدوی» و «دادخواست تجدیدنظر دیوان عدالت اداری» در سال گذشته، عنوان کرد: مردم برای ارائه این دو دادخواست، به جز هزینههای قانونی هیچ هزینه دیگری را پرداخت نمیکنند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه تمام تلاش این مرکز بر آن است که پنجره واحد خدمات قضایی را تا هفته قوه قضاییه تکمیل کند، گفت: تکمیل پنجره واحد خدمات قضایی و تبدیل آن به پنجره واحد قوه قضاییه، نیازمند آن است که خدمات الکترونیکی تمامی سازمانهای تابعه قوه قضاییه، ثنا پایه شود.
کاظمیفرد همچنین گفت: «بهرهمندی حداکثری از فناوریهای نوین و دانشبنیان»، «گسترش خدمات الکترونیک قضایی» و «تسهیل دسترسی مردم به عدالت»، «اجرای سند تحول قضایی»، «شکلدهی به زیست بوم قوه قضاییه در بستر فناوری به همراه تعامل حداکثری با سایر نهادها»، مهمترین اولویتهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱ هستند.