نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

8 راهکار مدیریت فالوورهای اینستاگرام

8 راهکار مدیریت اینستاگرام

چگونه باید فالوورهایی که داوطلبانه به پیچ ملحق شده‌­اند را مدیریت کرد؟

آیا اصلا مدیریت کردن فالوورها امکان پذیر است؟

اگر به عنوان مدیر یک شبکه اجتماعی پاسخ این سوالات را نمی‌­دانید، به مقاله خوبی مراجعه کرده‌­اید! ما دراین مقاله سعی کردیم تا شما را با هشت روش­‌ مدیریت فالوورها آشنا کنیم که می‌­تواند شما را در این فضا بسیار توانمند سازد..

۱.مخاطبان خود را بشناسید

فارغ از این که پیچ شما چه عملکرد رسانه‌­ای دارد، باید در گام اول مخاطبان‌تان را خوب شناسایی کنید. برای این کار می­‌توانید از امکان تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای شناسایی فالوورهای خود استفاده کنید. شما می‌­توانید فاکتورهایی مانند مکان، محدوده سنی، تفکیک جنسیتی و … مخاطبان خود را بررسی کنید. حتی برای بعضی از مخاطبان که دائما با شما در ارتباط هستند، مثلا زیر پست­‌هایتان کامنت می‌­گذارند و یا در پاسخ استوری­‌هایتان، پیام می‌­دهند را باید بیشتر مورد بررسی قرار دهید.

۲.محتوای جذاب ارسال کنید

هنگامی که مخاطبان خود را جذب کردید، باید چیزهایی را پست کنید که برای آن­ها جذاب باشد، تا آن­ها با ابزارهایشان مانند لایک و کامنت بتوانند مسیر تعاملی میان خود و شما را قوت ببخشند. افزایش این تعامل، به معنای افزایش شناخت شما از مخاطب است. ما در مقاله­‌های قبلی با عناوین«نحوه به دست آوردن لایک بیشتر» چگونه در اینستاگرام فالوور بیشتری جذب کنیم؟ و سعی کردیم تا روش‌­های جذب مخاطب بیشتر را شرح دهیم. در همان مقاله‌­ها اعلام کردیم که یکی از استراتژی­‌های کلیدی برای این هدف، ارسال محتوایی است که بینندگان بیشتر آن را می­‌پسندند. عکس‌­های با کیفیت بالا، بالا بردن تنوع محتوایی پست­‌ها و ارسال به موقع آن­ها چیزهایی است که می‌­تواند در افزایش تعامل میان مخاطب و شما کمک‌رسان باشد.

۳.به نظرات و دایرکت‌ها به سرعت پاسخ دهید

پاسخ به موقع به نظرات DMها برای برند شما خوب است. بهتر از آن به مخاطب یادآوری می­‌کند که شما چیزی فراتر از یک برند هستید. گاهی اوقات، برند به یک سوال با یک پاسخ آموزنده جواب می­‌دهد. و در مواقع دیگر، با اظهار نظر در احساسات تحریک شده مخاطبش شریک می‌­شود.(حتی می‌توانید از ایموجی‌­ها کمک بگیرد)

۴.نظرات مورد علاقه خود را پین کنید

کامنت­‌هایی ارزش پین شدن را دارند که یا بیشترین لایک را از سایر مخاطبان گرفته باشند و یا این که توسط یکی از دوستان و یا افراد صاحب‌نظر ارائه شده باشند. با پین کردن یک نظر، آن را برای همیشه به اولین نظر برای کل مخاطبان خود تبدیل کنید.

    نحوه پین کردن کامنت در اینستاگرام: برای پین کردن ابتدا روی نماد نظر در پست خود ضربه بزنید. سپس به نظری که می­‌خواهید پین کنید، بروید و انگشت خود را روی آن و به سمت چپ بکشید. برای سنجاق نظر به بالای پست خود نماد بند انگشتی را بزنید.

۵.از پاسخ­‌های ذخیره شده استفاده کنید

گاهی ممکن است از مخاطبان خود سوالات تکراری دریافت کنید. اینستاگرام کار شما را برای پاسخ به این سوالات راحت کرده است. ویژگی پاسخ ذخیره شده یک میانبر صفحه کلید است که می­‌توانید برای پاسخ سریع به سوالات ساده آن را تنظیم کنید.

نحوه تنظیم پاسخ‌­های ذخیره شده در اینستاگرام: از نمایه خود، دکمه منو در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش را فشار دهید. از آن جا به تنظیمات و سپس به گزینه Creator  و از آن جا به Saved بروید. حالا یک میانبر برای پاسخ خود انتخاب کرده و به عنوان Reply تایپ کنید. اینستاگرام به طور خودکار قسمت متن را با پیام از پیش تعیین شده شما پر می­‌کند.

۶.ترول­‌ها، هرزنامه­‌ها و ربات­‌ها را محدود کنید

بدترین بخش شبکه های اجتماعی به جز کاردستی‌­های پنچ دقیقه­‌ای، شاید برخورد با ترول­‌ها و هرزنامه‌­ها باشد. این بخش ناخوشانید علاوه بر آزاردهنده بودن، می­‌تواند بر تجربه و درک مخاطبان شما از برندتان تاثیر بسیار بدی بگذارد. برای اطمینان از این­که محتوای اینستاگرام شما یک تجربه مثبت برای همه داشته باشد، می‌­توانید:

چگونه پاسخ­‌های توهین آمیز را مخفی کنیم؟ به تنظیمات حساب کاربری خود بروید؛ روی بخش حریم خصوصی کلید کنید، روی کلمات پنهان ضربه بزنید و حالا کنترل­‌های نظری که را که می­‌خواهید تنظیم کنید را انتخاب کنید. در اینجا یک فیلتر دستی هم وجود دارد که می توانید کلمات یا عبارت­‌هایی را که به طور خاص می­‌خواهید پنهان کنید را در همان صفحه تایپ کنید.

چگونه نظرات کاربران خاص را مسدود کنیم؟ به تنظیمات حساب کاربری خود بروید، روی بخش حریم خصوصی کلید کنید، روی نظرات ضربه بزنید. نام حساب­‌هایی را که می­‌خواهید نظرات آن­ها مسدود شود را تایپ کنید.

۷.حساب خود را برای فروش و خدمات بیشتر به مشتری بهینه کنید

اگر از حساب اینستاگرام خود برای کسب ­و کار استفاده می­‌کنید، ارائه خدمات خوب به مشتریان تفاوت را ایجاد می‌­کند.

۸.رشد فالوورها را دنبال کنید و محتوای مربوطه را یادداشت کنید

امکان تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما کمک می‌­کند تا مخاطبان اصلی‌­تان را شناسایی کنید. در واقع سایت اینستاگرام اطلاعات مفیدی را مورد توجه قرار می‌­دهد که عبارت است از:

همچنین می­‌توانید از داده‌­ها برای ردیابی این که کدام محتوا برای مخاطبان شما جذاب­‌تر است استفاده کنید. یا مثلا با بررسی الگوهای جذب فالوور ببینید دقیقا بعد از کدام پست و با چه محتوایی شما با افزایش فالوورها مواجه شده­‌اید. شما می­‌توانید با استفاده درست از این داده­‌ها، محتوا و زمان ارسال را طی یک برنامه انتشار برنامه ریزی کنید.

خروج از نسخه موبایل