نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

هواپیمای جدید خورشیدی می‌تواند بدون وقفه یک سال در حالت پرواز باقی بماند

یک شرکت هوافضای آمریکایی-اسپانیایی با همکاری نیروی دریایی ایالات متحده ساخت نوعی هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی را آغاز کرده است که با کمک پنل های خورشیدی می تواند به طور مداوم ۹۰ روز در هوا باقی بماند.

به گزارش پایگاه خبری هفت گرد، هواپیمای جدید خورشیدی ساخته شده امکان پرواز در آسمان به طور مداوم برای یک سال را خواهد داشت. این هواپیمای جدید می تواند در آینده به عنوان پهپاد نظامی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

پیش از این خبری در مورد همکاری نیروی دریایی ایالات متحده با شرکت هوافضای آمریکایی-اسپانیایی Skydweller برای تولید این هواپیما منتشر شده بود. اکنون این شرکت به دنبال سرمایه برای تولید هواپیمای نوآورانه خود است. طبق بیانیه ای که اخیرا شرکت Skydweller منتشر کرد قراردادی ۱۴ میلیون دلاری با واحد نوآوری دفاعی نیروی دریایی ایالات متحده امضا شده است که در آن کلیه فناوری ها تحت حمایت و پیشرفت نیروی دریایی خواهد بود.

 رابرت میلر مدیرعامل این شرکت می گوید: تولید هواپیماهای پرواز دائم برای استفاده در زمینه های مرتبط با سنجش و نظارت دولتی و امنیت ملی در نسل های آینده بسیار حیاتی است. از طرفی این همکاری باعث تسریع در توسعه پلتفرم ما خواهد شد و راه‌حلی پایدار و بدون کربن را گسترش خواهد داد. به گفته وی با کمک این قرارداد، شرکت Skydweller می تواند با ایجاد سیستم های هوایی بدون سرنشین نظامی از وزارت دفاع حمایت کند.

 به گفته میلر هواپیمای ساخته شده توسط این شرکت با امکان ماندن در هوا به مدت یک سال عنوان اولین شبه ماهواره تجاری در جهان را به خود اختصاص خواهد داد. شبه ماهواره هواپیمایی است که به صورت نامحدود امکان حضور در آسمان را دارد. با توجه به اینکه در هر زمانی امکان فرود این هواپیما به زمین وجود دارد، دیگر با مشکلاتی مانند ایجاد زباله های فضایی که امروزه توسط ماهواره ها ایجاد میشود مواجه نخواهیم بود. این هواپیما همانند یک پهپاد خودران به طور مستقل طراحی شده است با وجود این که امکان حضور یک خلبان در آن وجود دارد اما میتواند به صورت خودران نیز پرواز کند.

خروج از نسخه موبایل