نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

هشدار وزیر ورزش و جونان به کاهش نرخ باروری در ایران

وزیر ورزش و جوانان درباره خروج ایران از “پنجره جمعیت” و کاهش نرخ باروری هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری هفت گرد، سیدحمید سجادی معتقد است درحال حاضر ایران در حوزه ساختار جمعیت در وضعیت «پنجره جمعیتی» قرار دارد. با این حال کاهش نرخ باروری در ایران باعث می‌شود در چند سال آینده نه تنها فرصت پنجره جمعیتی از دست برود بلکه ایران در ورطه کاهش جمعیت قرار بگیرد. از این رو با تمام توان بایستی در سال‌های پیش رو برای جلوگیری از سقوط در این ورطه باید تلاش کرد.

وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از فعالان عرصه جمعی، قوانین اسناد بالادستی برای جوانی جمعیت را خوب دانست و گفت: همه ما کاستی‌ها و مشکلات را می‌دانیم. اقتضائات اجرای این قوانین را می‌دانیم اما باید با تلاش مجموعه نظام و سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و فعالیت عملیاتی موانع موجود به ویژه در مورد اشتغال و مسکن را رفع کنیم.

او همچنین به فرهنگ‌سازی تحکیم خانواده تاکید کرد و گفت: همچنین تربیت فرزندان برای حضور در اجتماع و مسئولیت پذیری آنان را نباید از نظر دور داشت. هر قدمی که برای سلامت، سعادت و آینده کشور عزیزمان و جامعه ایرانی برداشته شود، حرکت به سمت تعالی، پیشرفت، سربلندی و سرافرازی وطن است و ما برای اقتدار و موفقیت میهن‌مان با تمامی توان تلاش خواهیم کرد و در این راه از خداوند متعال توفیق روز افزون برای تمامی خادمین ملت بزرگ خواستارم.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم حضور داشتند.

خروج از نسخه موبایل