نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

کردستان نماد فرهنگ و هنر اصیل ایران عزیز است

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در آیین بزرگداشت «سنندج، پایتخت کتاب ایران» گفت: فرهنگ و هنر با مردمان کردستان عجین شده و اگر به هر نقطه ای از استان کردستان بروید جلوه‌های بی‌نظیری از فرهنگ و هنر را مشاهده می‌کنید.

به گزارش پایگاه خبری هفت گرد از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ عصر روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه در برنامه «سنندج، پایتخت کتاب» که با حضور مسئولان استانی کردستان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، در جمع اهالی فرهنگ و هنر  این استان گفت: کردستان از یک سو یادآور ایثار و شهادت مردمانی شجاع و دلیر است و از سوی دیگر  کردستان نماد فرهنگ و هنر اصیل ایران عزیز است. 

وی افزود: امیدوارم آیین «سنندج، پایتخت کتاب» که برای پاسداشت منزلت اهالی فرهنگ و هنر استان کردستان در نمایشگاه کتاب تهران برپا شده است با برنامه‌ریزی‌های مدون منشا برکات بسیاری برای شناساندن بیشتر فرهنگ غنی این استان باشد. 

وزیر فرهنگ در دولت مردمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اوایل شروع به کار دولت مردمی در سفری که به شهر زیبای سنندج داشتم کتابخانه مرکزی سنندج را که نوسازی و بازسازی شده بود را با مساعدت نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان و با نام مقام معظم رهبری بازگشایی کردیم. 

اسماعیلی در ادامه گفت: امیدوارم در سفر استانی که رئیس جمهور محترم به زودی به کردستان خواهد داشت، بتوانیم شاهد آغاز پروژه‌های مختلف فرهنگی این استان باشیم، همچنین پروژه های فرهنگی که در استان پیشرفت نسبی داشتند را در اعتبارات سفر استانی پیش بینی کرده ایم و امیدواریم با سرعت قابل قبولی پروژه ها را پیش ببریم و در زمان مقرر به اتمام برسانیم. 

  وزیر فرهنگ یادآور شد: مقوله فرهنگ و هنر در زندگی مردم کردستان عزیز عجین شده و اگر به هر نقطه ای از این استان بروید جلوه های بی نظیری از حوزه های فرهنگ و هنر مشاهده می کنید.  

عضو شورای انقلاب فرهنگی در پایان گفت: مجموعه وزارت فرهنگ در دولت مردمی نگاه ویژه ای به اعتلای حوزه فرهنگ و هنر استان کردستان خواهد داشت و بسیار امیدواریم با تکمیل زیرساخت ها، برخی رویدادهای و جشنواره های ملی را در این استان برپا  کنیم. 

گفتنی است، در پایان «سنندج، پایتخت کتاب»، نشان کلید شهرستان سنندج از سوی استاندار کردستان به وزیر فرهنگ  اعطا شد. همچنین از پوستر دوسالانه بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی، پنجمین جشنواره مولودی خوانی هتاو و چهارمین دهه فرهنگی کردستان نیز رونمایی شد.

خروج از نسخه موبایل