نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

حراست از میراث‌ فرهنگی فرقی با حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی ندارد

سردار حسین اشتری: «کار یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی کار ارزشمندی در کشور است و تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فراجا منشأ تحول و پیشرفت برای کارهای ما خواهد بود.»

به‌ گزارش هفت‌گرد از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، پنجمین گردهمایی سراسری فرماندهان، معاونان، مدیران و مسئولان پایگاه‌های یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی و سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرماده‌ کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن آمفی تئاتر وزارتخانه برگزار شد.
سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در این گردهمایی گفت: «تفاهم‌نامه‌ مهمی امروز بین فراجا و وزارت میراث‌فرهنگی به امضا رسید. اهمیت کار عزیزان بر کسی پوشیده نیست. شناسنامه هر کشوری میراث‌ فرهنگی آن است و حراست از میراث‌ فرهنگی کاری ارزشمند است و فرقی با حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی ندارد. امروز میراث‌ فرهنگی که در اقصی نقاط کشور وجود دارد، گنجینه‌ای باارزش است. اقبال عمومی از این کار هم نشان می‌دهد کار شما مقدس است.»
فرمانده‌ کل انتظامی کشور در ادامه گفت: «کار یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی کار ارزشمندی در کشور است و خوشبختانه مهندس ضرغامی به این موضوع اهتمام دارند. چند ماه پیش با مهندس ضرغامی جلسه‌ای داشتیم و قرار شد تفاهم‌نامه‌ای امضا شود که امروز اتفاق افتاد و کار کارشناسی بر روی آن انجام شد.»
سردار اشتری با اشاره به همکاری مجموعه‌های مختلف برای حمایت از میراث‌ فرهنگی، گفت: «این تفاهم‌نامه منشا تحول و پیشرفت برای کارهای ما خواهد بود. ماموریتی که وزارت میراث‌ فرهنگی دارد، وظیفه خودمان می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم. امروز حفاظت و حراست از میراث‌ فرهنگی مورد توجه همه مسئولان است و از طرفی باید از ظرفیت مردمی برای حفاظت از میراث‌ فرهنگی استفاده کرده و این ظرفیت را ساماندهی کنیم.»
او درباره گردشگری و صنایع‌دستی هم بیان کرد: «در حوزه گردشگری، ما به جذب گردشگر داخلی و خارجی نیاز داریم. خوشبختانه برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور عزیزمان آمادگی کامل داریم، از طرفی در بخش صنایع‌دستی نیز با تاکید مقام معظم رهبری برای حمایت تولید داخلی، آماده حمایت از این حوزه هستیم.»
فرمانده‌ کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «در جلساتی که با جمع تولیدکنندگان داشتیم، به آنها اطمینان دادیم که امنیتشان تضمین شود. با توافقی که با وزارتخانه انجام شده است، به محض اعلام، آماده خدمت‌رسانی هستیم.»
سردار اشتری در انتها افزود: «موضوع تفاهم‌نامه به فرمانده‌ها در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد. عزیزانی که در راس وزارت میراث‌ فرهنگی هستند انگیزه ما را برای انجام کارها در سه حوزه این وزارتخانه مضاعف می‌کنند. همچنین، پژوهشگاه و مراکز آموزشی فراجا این آمادگی را دارند که بر اساس تفاهم‌نامه، آموزش‌های لازم را به افراد ارائه دهند.»

خروج از نسخه موبایل