سازمان جهانی گردشگری منتشر کرد.
فراخوان شرکت در برنامه «آینده دیجیتال» برای شرکتهای کوچک و متوسط
سازمان جهانی گردشگری از شرکتهای کوچک و متوسط دعوت کرده است تا در برنامه «آینده دیجیتال» شرکت کنند تا با کمک فناوریهای دیجیتال، بتوانند با سرعت و کارآمدی بیشتری به بازار کار بازگردند.
به گزارش پایگاه خبری هفت گرد برنامه «آینده دیجیتال» سازمان جهانی گردشگری از شرکتها و استارتاپهای علاقمند به توسعه در زمینه دیجیتال دعوت کرده است برای بهرهمندی از دورههای آموزشی مرتبط با این حوزه، ثبت نام کنند. برنامه آینده دیجیتال به دنبال تسریع بهبود اقتصادی بخش گردشگری با گسترش شرکتهای کوچک و متوسط نوآورانه (SMEs) است تا از فناوریهای دیجیتال برای ایجاد شغل و افزایش انعطافپذیری آینده، در پیوندهای زنجیره ارزش گردشگری پس از همهگیری کرونا، بهترین استفاده را ببرد.
این برنامه قصد دارد با توانمندسازی فناورانه منابع انسانی بخش گردشگری (راهنمایان گردشگری، فعالان حوزههای اقامت، غذا، صنایعدستی، دفاتر مسافرتی، شرکتهای خدمات آنلاین و کارکنان تمام کسبوکارهای رسمی و غیررسمی مرتبط با گردشگری که مسلط به زبان انگلیسی هستند)، به اینجاد اشتغال و افزایش تابآوری حداقل یک میلیون کسبوکار بعد از بحران کرونا کمک کند.
مراحل برنامه آینده دیجیتال چیست؟
در حالی که بحران کرونا به یک مشکل اساسی برای بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط تبدیل شد، اما فرصتهای فراوانی را هم برای آنهایی که میتوانستند خلاقیت به خرج بدهند و از دسترسی گسترده کانالهای دیجیتال استفاده کنند، ایجاد کرد. بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت Mastercard Test and Learn®، شرکتهای کوچک و متوسط دارای قابلیت دیجیتالی، نسبت به همتایان خود ۵,۰ درصد افزایش در هزینه مشتری و ۴.۵ درصد افزایش در تراکنشها را در طول دوران همهگیری داشتهاند.
برنامه آینده دیجیتال UNWTO بر این باور است که SMEها در خط مقدم بهبود اقتصادی هستند و هدف این برنامه، حمایت از مسیر تحول دیجیتال آنها با تسهیل توزیع فناوریهای مربوط به SMEها در زنجیره ارزش گردشگری است.
مسیرهای دیجیتال برای شرکتهای کوچک و متوسط
مسیرهای دیجیتال بر اساس ارزیابیهای تاثیر پذیرش فناوریهای دیجیتال و مخرب در شرکتهای کوچک و متوسط در طول بحران کووید-۱۹، روندهای بازار، و گزارشهای مختلف از سازمان جهانی گردشگری و سایر سازمانهایی که تسلط دیجیتال، کمبود مهارتها و نیازها را در گردشگری مختلف شناسایی کردهاند، تنظیم شده است. این مسیرهای دیجیتال ابزارهای عملی برتر ارائهشده توسط شرکتهای فناوری برتر را ارائه میدهند. محتوا و ابزارها در ۵ بُعد ساختار یافتهاند که به شرکتهای کوچک و متوسط اجازه میدهند نیازهای اصلی خود را شناسایی کرده و مسیر دیجیتالی تعیینشده توسط «ابزار آمادگی دیجیتال» را تنظیم کنند و تحول دیجیتال خود را تسریع بخشند.
اتصال
به گزارش پایگاه خبری هفت گرد، برنامه «آینده دیجیتال» سازمان جهانی گردشگری از شرکتها و استارتاپهای علاقمند به توسعه در زمینه دیجیتال دعوت کرده است برای بهرهمندی از دورههای آموزشی مرتبط با این حوزه، ثبت نام کنند. برنامه آینده دیجیتال به دنبال تسریع بهبود اقتصادی بخش گردشگری با گسترش شرکتهای کوچک و متوسط نوآورانه (SMEs) است تا از فناوریهای دیجیتال برای ایجاد شغل و افزایش انعطافپذیری آینده، در پیوندهای زنجیره ارزش گردشگری پس از همهگیری کرونا، بهترین استفاده را ببرد.
این برنامه قصد دارد با توانمندسازی فناورانه منابع انسانی بخش گردشگری (راهنمایان گردشگری، فعالان حوزههای اقامت، غذا، صنایعدستی، دفاتر مسافرتی، شرکتهای خدمات آنلاین و کارکنان تمام کسب و کارهای رسمی و غیررسمی مرتبط با گردشگری که مسلط به زبان انگلیسی هستند)، به ایجاد اشتغال و افزایش تابآوری حداقل یک میلیون کسبوکار بعد از بحران کرونا کمک کند.
مراحل برنامه آینده دیجیتال چیست؟
در حالی که بحران کرونا به یک مشکل اساسی برای بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط تبدیل شد، اما فرصتهای فراوانی را هم برای آنهایی که میتوانستند خلاقیت به خرج بدهند و از دسترسی گسترده کانالهای دیجیتال استفاده کنند، ایجاد کرد. بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت Mastercard Test and Learn®، شرکتهای کوچک و متوسط دارای قابلیت دیجیتالی، نسبت به همتایان خود ۵,۰ درصد افزایش در هزینه مشتری و ۴.۵ درصد افزایش در تراکنشها را در طول دوران همهگیری داشتهاند.
برنامه آینده دیجیتال UNWTO بر این باور است که SMEها در خط مقدم بهبود اقتصادی هستند و هدف این برنامه، حمایت از مسیر تحول دیجیتال آنها با تسهیل توزیع فناوریهای مربوط به SMEها در زنجیره ارزش گردشگری است.
مسیرهای دیجیتال برای شرکتهای کوچک و متوسط
مسیرهای دیجیتال بر اساس ارزیابیهای تاثیر پذیرش فناوریهای دیجیتال و مخرب در شرکتهای کوچک و متوسط در طول بحران کووید-۱۹، روندهای بازار، و گزارشهای مختلف از سازمان جهانی گردشگری و سایر سازمانهایی که تسلط دیجیتال، کمبود مهارتها و نیازها را در گردشگری مختلف شناسایی کردهاند، تنظیم شده است. این مسیرهای دیجیتال ابزارهای عملی برتر ارائهشده توسط شرکتهای فناوری برتر را ارائه میدهند. محتوا و ابزارها در ۵ بُعد ساختار یافتهاند که به شرکتهای کوچک و متوسط اجازه میدهند نیازهای اصلی خود را شناسایی کرده و مسیر دیجیتالی تعیینشده توسط «ابزار آمادگی دیجیتال» را تنظیم کنند و تحول دیجیتال خود را تسریع بخشند.
اتصال
امروزه مسیر اتصال برای بسیاری از عملکردهای تجاری ضروری است. این مسیر به SMEها کمک میکند تا زیرساختهای فناوری اطلاعات خود را مدیریت و محافظت کنند. در این مسیر، ابزارهایی در مورد چگونگی ایجاد زیرساخت شبکه تجاری، مدیریت محیطهای IT، و پیکربندی امنیت اولیه و سایر خدمات اتصال برای SMEها ارائه میشود.
رشد کسب و کار
مسیر رشد کسب و کار، چندین ابزار مختلف را فراهم میکند تا شرکتهای کوچک و متوسط و کارآفرینان بتوانند به سرعت حضور خود در فضاهای آنلاین را با یادگیری نحوه بازاریابی و رشد کسب و کار خود در رسانههای اجتماعی، درک نحوه بازاریابی در فضای دیجیتال در سطح جهانی و… ایجاد کنند.
تجارت الکترونیک
مسیر تجارت الکترونیک با هدف ارائه ابزار و آموزش به شرکتهای کوچک و متوسط و کارآفرینان طراحی شده است تا این شرکتها بتوانند از طریق پلتفرمهای آنلاین در هر کجای جهان که هستند، هزینه خدمات خود را دریافت کنند، سرمایهگذار پیدا کنند و دیجیتالسازی شوند. همچنین راهحلهایی برای محافظت از کسب و کار آنها در برابر تهدیدات سایبری در این سمیر ارائه میشود.
کلاندادهها و تحلیل داده
مسیرهای کلانداده و تجزیه و تحلیل دادهها به شرکتهای کوچک و متوسط و کارآفرینان این امکان را میدهد تا بینشهای مشتری را با تجزیه و تحلیل دادههای آنلاین خود شناسایی کنند تا کمپینهای تبلیغاتی مبتنی بر داده را توسعه دهند و عملیات خود را با تبدیل کردن کلاندادهها به بینشهای عملی و کارآمد بهینه کنند و آنها را به کلیدی برای تصمیمگیری آگاهانه و بهموقع تبدیل کنند.
پرداختها و امنیت
مسیر پرداختها و امنیت، ابزارهای امنیت سایبری را ارائه میکند که با ارائه دانش امنیت سایبری برای محافظت و دفاع از اکوسیستم پرداخت SMEها به محافظت از زیرساخت دیجیتال این شرکتها کمک میکند و امنیت، راحتی و کنترل را به مشتریان آنها ارائه میکند.
مزایای آینده دیجیتال UNWTO
برنامه آینده دیجیتال UNWTO پلتفرمی است که در آن SMEها میتوانند به ابزارهای دیجیتال ارائهشده توسط شرکتهای فناوری برتر برای ایجاد تحول در بخش گردشگری دسترسی داشته باشند. در این پلتفرم ابزارهای زیر ارائه میشود:
ابزار تشخیص آمادگی دیجیتال برای ارزیابی ابعاد استراتژیک کلیدی کسب و کار و شنیدن توصیههای متخصصان و کارشناسان.
مسیرها و ابزارهای دیجیتال برای تسریع بهبود اقتصادی و افزایش انعطافپذیری کسب و کارهای متوسط و کوچک.
آموزش مهارتهای دیجیتال برای تجهیز نیروی کار و کسب موفقیت در شرایط جدید.
برای ثبتنام در این دورهها، میتوانید به این پیوند مراجعه کرده و فرم مربوطه را پر کنید.
ابزار تشخیص دیجیتال برای SMEها چیست؟
شرکتهای کوچک و متوسط میتوانند از طریق این ابزار، آمادگی دیجیتال کسب و کار خود، که مخصوصاً برای شرکتهای کوچک و متوسط که به بخش گردشگری خدمات میدهند طراحی شده است، بررسی کنند. به عبارتی، با کمک این ابزار میتوان تعیین کرد که یک کسبوکار تا چه حد از نظر دیجیتال آماده است. این ابزار به smeها کمک میکند تا کسبوکار خود را در شش بعد استراتژیک کلیدی ارزیابی کنند، خود را در برابر بهترین راهکارهای این صنعت محک بزنند، و توصیههای متخصصان و کارشناسان حوزه را برای کمک به توسعه کسب و کار خود دریافت کنند.