نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

رونمایی از سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل شهری

سامانه ناوگان حمل‌و‌نقل شهری با استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در «عصر امید» رونمایی می‌شود.

به گزارش هفت‌گرد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تیم ایده و استارتاپ این واحد، از طرح هوشمندسازی سامانه ناوگان حمل‌و‌نقل شهری با استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی” در «عصر امید» را رونمایی می‌کند.

دانشجوی دکتری و نماینده تیم استارتاپی «طرح سامانه هوشمند مدیریت اتوبوس» درباره این طرح گفت: بسیاری از کلان‌شهر‌های دنیا برای جا‌به‌جایی افراد از گوشه‌ و کنار شهر، از وسیله‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‏‌کنند؛ که اتوبوس جز ارکان مهم و جدا ناپذیر این چرخه است.

شادی اویارحسین اظهار کرد: اتوبوس‌ها با ظرفیت‌های مختلف، قابلیت برطرف کردن نیاز جا‌به‌جایی افراد را دارند، بدون آنکه خطری یا هزینه زیادی برای شهروندان داشته باشند.

وی در ادامه گفت: اما در کلان‌‎شهر تهران بسیاری از این اتوبوس‌ها بدون نظارت کار خود را انجام می‏‌دهند و اطلاعات دقیقی در مقایسه با اتوبوس‌ها، مسافران و حتی وضعیت فعلی آنان وجود ندارد.

نماینده تیم ایده و استارتاپی اظهار کرد: در این طرح پژوهشی یک سیستم چند منظوره اطلاعاتی یکپارچه و هوشمند نیاز ارائه شده تا مشکلات در اتوبوس‌ها را به صورت فوری ردیابی و تحلیل کند تا از مشکلات ناخواسته جلوگیری شوند.

خروج از نسخه موبایل