نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

روزی برای همبرگر

روز ملی همبرگر در امریکا فرصتی برای صاحبان صنعت غذاست تا در فروش «همبرگر» رقابتی برای جذب طرفداران فست‌فود داشته باشند.

به گزارش هفت‌گرد، روز ملی برگر بهترین روز برای به دست آوردن امتیازات رایگان یا تخفیف از فست‌فودهای زنجیره‌ای بنام در امریکاست تا برای جذب طرفداران این فست فود جذاب با یکدیگر رقابت کنند.

28 می، در امریکا روز ملی همبرگر ناگذاری شده است. البته اطلاعاتی درباره دلیل این نام‌گذاری وجود ندارد اما برخی از نوشته‌های مانده از گذشته، پیشینه این غذا را به قرن 19 و اوایل قرن 20 می‌دانند با این حال هیچ کس نمی‌داند چرا این غذا مورد علاقه امریکایی‌هاست تا روزی را برای آن اختصاص دهند.

در سال 1885 به مدت 15 سال ساندویچ‌های گوشت خوک در نمایشگاه سیمور فروخته می‌شد. هدف این کار برای مراجعان بود که همزمان در بازدید از نمایشگاه بتوانند غذا هم بخورند.

به عقیده انجمن تاریخی که بر روی نام‌گذاری این روز تحقیق می‌کند نام «همبرگر» از استیک هامبورگ که مهاجران محلی آلمانی با آن آشنا بودند، نامگذاری شده است.

همبرگر یکی از معتبرترین غذاهای امریکاست و سالانه مردم این کشور 50 میلیارد عدد همبرگر می‌خورند. به عبارتی هر فرد در امریکا هفته‌ای 3 همبرگر می‌خورد.

هرساله در این روز رستوران‌ها به مشتریان خود تخفیف می‌دهند. البته در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشن برگزار نمی‌شد اما امسال (2022) این روز بار دیگر در امریکا جشن گرفته می‌شود.

خروج از نسخه موبایل